העולם הערביחדשות חוץמבזקים

18 הרוגים ב-4 תקיפות אוויריות על מליציות שיעיות בגבול סוריה-עיראק

כלי טיס בלתי מזוהים תקפו הלילה (שני) יעדים של מיליציות שיעיות פרו-אירניות בגבול סוריה-עירק. על פי הדיווחים במדינה בין היעדים, הותקפו גם בסיסים של חיזבאללה. כך דווח ברשת "אל-ערביה".

עוד נמסר בדיווחים בכלי תקשורת בסוריה כי פיצוצים עזים נשמעו באזור העיר אל-בוכמאל במזרח המדינה, סמוך לגבול עם עיראק. מדובר בארבע תקיפות אוויריות שבוצעו כנגד מחסני תחמושת של מליציה שיעית הפועלת בחסות האיראנים. חלק מהמחסנים שהותקפו הושמדו כליל.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר כי בתקיפות נהרגו 18 בני אדם מהמיליציות השיעיות המזוהות עם איראן וחיזבאללה. בנוסף דווח על מספר פצועים קשה וייתכן שמספר ההרוגים עוד צפוי לעלות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לציין כי מדובר בעוד תקיפה מסתורית על רקע המתיחות הגוברת בין איראן לארצות הברית וישראל. תקיפה זו מגיעה לאחר חמש תקיפות אוויריות מסתוריות דומות שאירעו בין ה-19 ביולי ל-25 באוגוסט וימים ספורים לאחר שתמונות לוויין חשפו בסיס איראני חדש שנבנה לכאורה באזור העיר אל-בוכמאל, כפי שדווח ב-4 בספטמבר באתר פוקס ניוז.

ארכיון – תקיפה בעיראק ב-25 באוגוסט 2019. צילום: AP

ברשת "אל-ערביה" דווח כי התקיפות פגעו במיליציה בשם אל-עבד אל חיידריון ו-אל-אבאביל של חיזבאללה. עוד נטען כי איראן פרסה את חברי חיזבאללה הלבנונים, "אל-נוג'אבה" מעיראק ומיליציות אל-פאטימון (אפגניים) וזינביון (פקיסטניים) באזור לצד אנשי משמרות המהפכה האיראניים. אלה למעשה שהיו לכאורה היעדים להתקפות הלילה.

תגובה אחת

Back to top button