צרכנות

3 סיבות למה כדאי לך לעשות קורס סייבר

אני משוכנע שרוב האנשים שאנחנו מכירים שמעו על המושג "סייבר", במילים פשוטות, אפשר לקרוא לזה אבטחת מידע (רק במידה ומתחשק לנו להיות פורמליים יותר) ולא סתם אבטחת מידע ברוב המקרים, אלא כזאת של פריטים חשובים ורגישים שקיימים בארגונים וחברות שונות. כל מי שסיים קורס סייבר יודע, שגוף או ארגון שאינו מחזיק באנשי אבטחת מידע איכותיים, עתידם לקבל התקפת סייבר.

ידוע כבר שכמעט כל אחד פה רוצה להיכנס ל"הייטק", ואם בעבר המילה הכי מושכת הייתה: "תכנות" בכל מה שקשור לעולם זה, אז היום אנחנו שומעים על המון מושגים אחרים, כמו: דיגיטל, ניו-מדיה, עיצוב גרפי וכמובן – אבטחת מידע וסייבר.

אבל מה הן הסיבות שבאמת כדאי להיכנס לתחום הזה? האמת שיש המון, בספירה מהירה הגעתי לכ-10 שכאלה, אבל החלטתי לעשות עמכם חסד ולבחור את השלוש ההכרחיות והחשובות ביותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בואו נתחיל:

  1. מעניין, מסקרן ומספק –
    אני יודע שכסף ומשכורות זה עניין חשוב כשמוצאים עבודה (ואדבר על כך מאוחר יותר), אבל מניסיון של הרבה שנים ב-"עבודות של גדולים" וסיפורים של חברים שונים, גם אם נרוויח את המשכורות הגבוהות ביותר בשוק, זה לא יהיה שווה דבר אם לא נעסוק בתחום שמסקרן אותנו.

    אז מה הופך את התחום לכל כך מעניין?
    ראשית, יש בו מגוון עצום של תפקידים שונים, כמו:
    – איש אבטחת מידע
    – סייבר אנליסט
    – בקר אבטחת מידע
    – יועץ בתחום
    וכמובן שקיימים עוד המון שכאלה.

    במסגרת העבודה, איש אבטחת מידע נתקל באתגרים בכל יום ויום, עליו לפתור בעיות שונות, שחלילה אף מקור זר לא יקבל גישה למידע הרגיש של הארגון או החברה בו הם עובדים.
    בנוסף לכך, בתפקידים מסוימים, על איש אבטחת המידע, לעשות בדיקות חדירה, לדמות התקפות, לוודא שההגנה של הארגון מתפקדת כמו שצריך ועוד.

  2. ישראל היא מעצמת סייבר –
    אין כמו "גאוות יחידה", במיוחד כשזה קשור לישראל, חיפוש קצר בגוגל יכול להראות לכם שישראל היא מבין המובילות בתחום, אז לא פלא בכלל שהמון אנשים נמשכים לתחום וזה לא מגיע רק מאנשים שהם חסרי רקע, אלא גם מכאלה שנמצאים שנים על גבי שנים בתחום ניהול רשתות, תכנות ועוד שמעוניינים בהסבת מקצוע.

    נחשוב על זה כך, אם מגיעים לטופ שבטופ בתעשיית הסייבר, מה שיכול לקרות בעזרת קורס סייבר מקצועי ואיכותי, אז יש את האופציה להגיע לרמות הגבוהות ביותר בעולם, אני בעצמי מכיר כמה אנשים שטסים לכנסי סייבר בכל כמה חודשים.

  3. MONEY MONEY MONEY
    כן קלישאה, לא קלישאה, כולנו רוצים להרוויח כסף והרבה ממנו. עם המציאות שבה עלינו להתמודד עם תשלומים של שכר דירה/ משתכנה, חשבונות חשמל, מים, אוכל, ביטוחים, רכב ועוד, וזה עוד מבלי שהזכרתי בכלל את חיי המותרות שלנו.

    כשאני חושב על סייבר, ככל הנראה מדובר על התחום בו מרוויחים הכי הרבה בעולם הסייבר, כן, אפילו יותר ממתכנתים ומפתחים, כשכמובן הם עוקפים את אנשי בדיקות התוכנה, מנהלי הדיגיטל וכו', לאנשי סייבר יש שם חם בתעשייה, ולחברות ולארגונים מאוד אכפת לגייס את האנשים האיכותיים ביותר לכך, בעקבות זאת, לא יהיה להם אכפת לשלם את הסכום הגבוה ביותר עבורם.

    לכן, אנשים מהתעשייה, שסיימו באופן מוצלח לימודי סייבר, יכולים ליהנות כבר בתור ג'וניורים משכר של כ-5 ספרות, רכב צמוד ותנאים מפנקים (מי אמר כרטיס "תן ביס" ולא קיבל?).

האם חייבים תואר בשביל לעבוד בתחום?

אם בעבר התהליך למציאת עבודה בתחום הייטק היה מאוד לא פשוט, כשהיו צריכים לעבור מסלול ארוך של: בחינת פסיכומטרי, כניסה למכללה או אוניברסיטה בלימודי מדעי המחשב, מסלול לימודים באורך 3 עד 4 שנים, כשרק בשנה השנייה ניתן לטעום קצת מן התעשייה.

לרבים מן האנשים, בטח בעולם הדינאמי של היום, זה נשמע כמו תהליך מורכב וארוך למדי, ואני בהחלט יכול להבין למה, למשל אחד מהאנשים שאני מכיר, שנמצא המון שנים בתעשייה, היה סיפור ממש דומה, הוא לא רצה לעשות תואר מכיוון שזה נשמע לו כמו מסלול ארוך למדי.

הוא התעניין בלימודים מהירים, כאלה שתוך כמה חודשים יוכלו להכניס אותו לתעשייה, הוא החליט ללכת על קורס סייבר במכללת הייטק ברמת-גן, כבר בשבועות הראשונים הוא הבין כמה הוא אוהב את התחום, הוא חתם על חוזה להתחייבות למציאת עבודה וכבר לקראת סיום הקורס הוא מצא את התפקיד הראשון שלו בעולם הסייבר.

Back to top button