לבנוןמבזקים

מתיחות בצפון – מי מבין השניים "ימצמץ ראשון"

ביממה האחרונה נראה שישראל וחיזבאללה מתגברים כוחות ומבצעים פעולות משמעותיות בהזזה ועיבוי כוחות כחלק מההיערכות לקראת עימות צבאי בין הצדדים. אמש דווח כאן בחדשות MivzakLive כי צה"ל גייס מילואים ליחידות שונות בפיקוד צפון ובמערך ההגנה האווירי וכן נפרסו כיפות ברזל נוספות ברחבי הארץ.

היום התקבלו דיווחים מלבנון כי ארגון חיזבאללה פינה את כל העמדות שלו וגייס פעילים בארגון למערך הטילים.

ב"כאן חדשות" ציטטו היום את עוזרו של נסראללה שאיים על ישראל ואמר: "האויב הציוני תקף אותנו בעומק ולכן נתקוף אותו בעומק. הוא עוד יצטער מאוד על מעשיו. זה לא סתם איום"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לאיומים של נסראללה ואמר: "כבר אמרתי לאויבים שלנו השבוע: היזהרו במעשיכם, היום אני אומר להם דיר באלאכ."

לפני זמן קצר אמר ראש הממשלה נתניהו בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו: "אנחנו הודפים את האויבים שלנו בצעדים מאוד חזקים ונכונים. כשזרועות הביטחון מגיעים אליי לאישור אני כל כך גאה בהם. אני רואה את המעוף, התעוזה, פריצות הדרך, שלא אפרט אותם כאן. פשוט להתגאות."

נדגיש כי ישראל איננה ממהרת לפתוח במלחמה אך גם אינה חוששת כלל וכלל אלא להיפך. אם תיכפה עליה מלחמה, ישראל תנצל את ההזדמנות ובתוך זמן קצר ביותר (שעשוי לקחת ימים ואף שבועות) תשמיד לחלוטין את כל מערך הטילים שבידי חיזבאללה. במשך השנים צה"ל עקב אחר פעילות חיזבאללה ואיראן בתוך שטח לבנון ויש בידי אגף המודיעין של צה"ל מידע רב מאוד, שאת חלקו הקטן חשף אמש.

צה"ל מכיר כל נקודה ונקודה בשטח לבנון בה מתקיימת פעילות לפיתוח, ייצור, דיוק ואחסנת טילים. כל נקודה כזו תהיה מטרה שתושמד מיד עם פתיחת עימות בין הצדדים. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה כנראה מבין זאת היטב, ועוד יותר טוב לאחר שישראל חשפה אתמול כאמור את הסוד הכמוס ששמר בנוגע לפרויקט הטילים המדויקים ואנשי המפתח שפעלו ליישום הפרויקט, שמלחמה מול ישראל תחזיר אותו עשרות שנים אחרונה והוא אכן לוקח זאת בחשבון.

גורמים המקורבים לחיזבאללה שבו ואמרו לכלי תקשורת שונים כי נסראללה מתכנן לבצע תקיפה נקודתית כזו שלא תוביל למלחמה עם ישראל. אך בישראל לא מקבלים שום תקיפה ולו הקטנה ביותר. גורמי ביטחון ציינו כי כל פעולה קטנה כגדולה תוביל מכת מחץ על לבנון כולה. כעת הצדדים ממתינים, מי מבין השניים "ימצמץ ראשון". אתמול אמרו גורמים בחיזבאללה כי תגובת הארגון לאירוע ברובע הדאחייה בביירות עשויה להגיע בתוך 72 שעות.

צילום: רשתות ערביות

כתבות נוספות בנושא שעשויות לעניין אותך:

הסוד הכמוס של נסראללה: צה"ל חשף את פרויקט הטילים המדויקים

צה"ל הורה על עוצר יציאות בגזרת הצפון: "נערכים לכל האפשרויות"

כתב חיזבאללה: "חציתי את הגבול לישראל – צה"ל נטש עמדותיו"

דובר צה"ל וכדור הבדולח: "מה יקרה איתך מחר, לבנון?"

הפיצוצים המסתוריים בעיראק – השיח הפנימי והביקורת נגד השלטון

Back to top button