העולם הערביחדשות הארץמבזקים

הנשק נצור – ברשת המלחמה כבר החלה

המתיחות בגבול הצפון מורגשת היטב מאז תקפה ישראל, ביום שבת האחרון בסוריה כוחות של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות שתכננו להוציא אל הפועל פיגוע במתווה של רחפני נפץ שמטרתם הייתה להתפוצץ על מטרות ישראליות.

לפני זמן קצר (שני) דווח בלבנון על לפחות 20 פצצות תאורה שירה צה"ל באזור הר דב, חוות שבעא. מיד עם פרסום הדיווח בכלי התקשורת בישראל החלו גם הקונספירציות, ההשערות וההערכות. בתחילה דווח על ירי פצצות התאורה בעקבות חשש לחדירה לאחר שזוהו תנועות חשודות של מחבלי חיזבאללה סמוך לגבול וזמן קצר לאחר מכן החלה לרוץ ברשת הודעה ולפיה "חייל צה"ל עלה על מוקש בגדות נהר הירדן. מסוק צבאי יפנה אותו במצב אנוש לבית החולים."

פצצות תאורה בגבול הצפון. צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות

אז נדגיש כמובן כי הדיווחים על חדירה או נפגעים – שגויים וכי הירי בוצע בעקבות דיווח על שמיעה בלבד של פיצוץ ליד קיבוץ גדות. הדיווח נבדק והוכרז על חזרה לשגרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אז אמנם הנשק נצור והתותחים אינם רועמים (וטוב שכך), אך ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת המלחמה (הפסיכולוגית) כבר החלה.

למען האמת היא החלה מהצד שלנו עם הודעתם הרשמית של ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי. הודעה שיש לציין כי די הפתיעה רבים, המנוגדת למדיניות העמימות בה נוקטת ישראל במשך עשרות שנים ובמיוחד באירוע בסדר גודל כזה, שגובה קורבנות רבים מהאויב ומחייב אותו להגיב. תגובה שיהיה קשה מאוד למנוע אותה, בעיקר בגלל ההודאה של ישראל ולקיחת האחריות.

ראש הממשלה נתניהו הדגיש לאחר הפעולה: "אני רוצה להדגיש שאנחנו לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תשא בתוצאות, ואני מדגיש – המדינה תשא בתוצאות."

היום נתניהו ציין כי "ישראל תמשיך להגן על ביטחונה בכל דרך שתידרש" וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול מייד כדי שאיראן תפסיק התקפות אלה.

אתמול התראיין לתוכנית "לפני החדשות" בערוץ 13 חבר הקבינט, השר יואב גלנט ואמר כי "במידת הצורך נחזיר את לבנון לתקופת האבן".

אתמול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא נאום בו התייחס לתקיפה הישראלית בסוריה בה נהרגו פעילים של הארגון: "אני אומר לצבא הישראלי: תעמדו על המשמר ותצפו לתגובה, יום, יומיים, שלושה או ארבעה. אנחנו צבא ונבטיח את הביטחון בדרום, בבקעה ובלבנון במו ידינו. אנו נגן על המדינה שלנו בכל הגבולות ועל השמים שלנו ככל האפשר".

בהמשך הנאום אף פנה ישירות לתושבי הצפון בישראל ואמר, "היום אני אומר לתושבי הצפון ולכל תושבי פלסטין הכבושה, אתם כבר אינכם בטוחים, תהיו בטוחים שחיזבאללה לא יאפשר תוקפנות כזו. נגמר הזמן הזה שהמטוסים ישראלים מפציצים ונותרים בטוחים. אנו לא נאפשר זאת וההתנגדות תגיב בכל מחיר".

היום גם נשיא לבנון מישל עאון התייחס לאירוע שהתרחש בביירות, כאשר שני רחפנים התפוצצו ברובע הדאחייה שבדרום ביירות, הנחשב כמעוז של חיזבאללה ואמר כי "ההתקפה של ישראל באמצעות מל"טים היא "הכרזת מלחמה".

צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות

צפו בתיעוד של אחד הרחפנים לפני שהתפוצץ ברובא הדחייה, כך על פי הפרסומים בלבנון.

כמו כן, ברשתות החברתיות החלו פעילים ומקורבים של ארגון הטרור חיזבאללה לפרסם ביממה האחרונה ציוצים שונים וסרטוני וידאו קצרים חלקם מאיימים וחלקם במטרה להציג מצג שווא של חולשה בצד הישראלי. צפו.

בסרטון הזה נכתב בציוץ: "הסתר את הראש שלך אנו רואים אותך"

בסרטון הזה נכתב בציוץ: "צבא האויב מפנה את כל עמדות השמירה הסמוכות לגבול עם לבנון # להיות מותש"

כתב רשת "אל מנאר" עלי שועייב פרסם תמונות בהן מופיעות לכאורה חלקי מטוס ריגול ישראלי שהתרסק מוקדם יותר היום בדרום לבנון.

בציוץ אחר נכתב "שער המוצב הצבאי הראשי של ישראל בגזרה המזרחית על גבול לבנון ננעל והמוצב פונה".

צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות
צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות
צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות
צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות
צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות

5 תגובות

  1. איזה שלום? על מה אתה מדבר, יהודי מבחינתם זה מת , נראה לך הם ירחמו עליך לאחר שלום.
    זרע עמלק. אסור לרחם עליהם אפילו מים לא ישאירו לך. ורק כשייקחו לך אתה תרגיש כבר לא חמודי.
    נתניהו אדיש מידיי או אולי מבין יותר טוב ממני וממך…
    לא סתם דוד המלך אמר על פלשתים אהלי קדר "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה"

  2. מדינת נתניהו הציונית רוצים רק (לחימה)
    מדינת נתניהו לא רוצים לחיות בשלום
    עים (העם הפלסטינאי היקר)
    ואים לבנון וסוריה ועוד. לחימה ואלימות
    לא יביאו שלום וכבוד לעולמים.

Back to top button