מבזקים

חברת הביטוח שלחה מעקב של חוקר פרטי אחר ניצולת שואה בת 86

על הציניות ואטימות הלב של חברות ביטוח בכלל, ושל חברת "כלל" בפרט כבר פורסמו כתבות רבות בתקשורת בשנים האחרונות, אך שיא כזה של אכזריות והתעמרות בקשישה ניצולת שואה כבר מזמן לא נחזה – כך לפחות מעיד עוה"ד רפאל אלמוג, שהגיש לאחרונה תביעה נגד חברת הביטוח 'כלל' בשם הקשישה – להכיר בה כסיעודית, ולהשית על חברת הביטוח ריבית עונשית כבדה.

הקשישה, תושבת רמת גן בת 86, סובלת משורה ארוכה של בעיות בריאותיות וביניהן בעיות לב, יתר לחץ דם, אוסטאופורוזיס וכן דמנציה, בעיות נוירלוגיות וקוגנטיביות.

בנוסף, שברה הקשישה את עצם הירך, והיא לא מסוגלת להתנייד יותר בכוחות עצמה – ועל כן נשכרה עבורה מטפלת סיעודית המלווה אותה לאורך כל שעות היממה. על פי התביעה, האישה הוכרה כזכאית לתמיכה כחולה סיעודית ע"י המוסד לביטוח לאומי בשיעור של 150%.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי עו"ד אלמוג, האישה מבוטחת בביטוח הסיעודי של קופת חולים מכבי – דרך חברת הביטוח 'כלל' .

לדבריו היא איננה מסוגלת לבצע בכוחות עצמה את כל פעולות היומיום (ADL) ובהן, להתלבש ולהתפשט, לאכול ולשתות, להתרחץ, לשכב, לקום ולשבת (מעברים) ניידות ושליטה על הסוגרים.

אם לא די בכך, הקשישה סובלת ממצב קוגניטיבי קשה ביותר, כשהיא מאובחנת מתשישות נפש.

על רקע מצבה הקשה, ניתן לקשישה על ידי רשות האוכלוסין וההגירה, היתר להעסיק עובד זר.

חרף כך, מומחית לרפואה גריאטרית שנשלחה לביתה מטעם חברת 'כלל' קבעה כי היא לא מסוגלת לבצע רק שתיים מתוך שש הפעולות היומיומיות ההכרחיות – ועל כן לא מגיעה לה הכרה כחולה סיעודית.

בצר לה, פנתה משפחת הקשישה אל עורך הדין אלמוג שפירא, העוסק בניהול מאבקים בחברות הביטוח על אי הכרה במבוטחים כחולים סיעודיים, אשר הגיש בשמה תביעה חריפה נגד חברת 'כלל'.

במסגרת התביעה מבקש עו"ד אלמוג מבית המשפט לחייב את חברת 'כלל' להכיר בקשישה כסיעודית, להשיב לה את מלוא התגמולים להם היא זכאית מהרגע שבו הפכה לסיעודית, ולהשיב לה את מלוא גובה הפרמיות ששולמו על ידה ביתר מהיום בו הפכה לסיעודית.

כמו כן מבקש עו"ד אלמוג מבית המשפט שישית על חברת הביטוח 'כלל' ריבית עונשית בשל התנהלותה חסרת תום הלב. לאחרונה זכה עו"ד אלמוג לפסק דין במקרה דומה, בו השית השופט על חברת הביטוח ריבית עונשית בגובה של פי 20 מהריבית המקובלת במשק.

לדברי עו"ד אלמוג, "לא ייתכן שחברות ביטוח יתעמרו בקשישים חסרי ישע דווקא בשעתם הקשה ביותר. לדבריו, מבוטחים אלה שילמו כל השנים ממיטב כספם כדי שחברת הביטוח תעמוד לצידם בדיוק ברגעים האלה – אך חברת הביטוח בחרה (שוב) בהתחמקות מאחריות".

לדברי עו"ד אלמוג, הנחיות הפסיקה החדשות בהן הונחו השופטים קובעים כי יינתן לשופטים רף מינימלי להטלת ריבית עונשית במקרים של התנהלות חסרת תום לב של חברות הביטוח. רף זה הוצב על ריבית הגבוהה פי 10 מהמקובל במשק. רף המקסימום הוצב על ריבית שלא תחרוג מפי 20 מהריבית במשק.

כמו כן מבהיר עו"ד אלמוג כי לתובעת אין כל טענה נגד קופות החולים, אלא נגד המבטחת – כלל ביטוח – שביטחה באותן שנים את שתי קופות החולים גם יחד – במסגרת ביטוח סיעודי.

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בהרצליה.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

תגובה אחת

Back to top button