חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

הרצח הכפול במקסיקו: צפו בתיעוד – הרצח, ההימלטות והמעצר

כלי תקשורת במקסיקו פרסמו היום (חמישי) תיעוד של אירוע הרצח הכפול שאירע אמש בבית קפה "ארטצ' פלאזה" (plaza Artz) במקסיקו סיטי ואת המעצר של החשודה ברצח אספרנזה גוטיירז רוג'אנו בת ה-33.

פחות מ-24 שעות חלפו מאז אירע הרצח הכפול של שני הישראליים בבית הקפה במקסיקו ומתקבלת תפנית של 180 מעלות בחקירה. הטענה של אספרנזה גוטיירז רוג'אנו עם מעצרה כי ביצעה את הרצח בעקבות בגידתו של העבריין הישראלי עמו הייתה בקשר רומנטי הופרכה וכעת מתחזק החשד כי מדובר בהזמנת רצח שתוכנן מראש על ידי גורמי פשיעה בעולם התחתון.

בכלי התקשורת המקומיים דווח כי הישראלים שנרצחו זוהו כבנימין ישורון המוכר בארץ כבן סוטחי בן ה-44 מתל אביב ואלון אזולאי בן ה-41 מבת ים. השניים התיישבו בבית הקפה "ארטצ' פלאזה" כאשר מצלמות האבטחה של בית הקפה מתעדים את כניסתה של החשודה ברצח אספרנזה גוטיירז רוג'אנו בשעה 17:05 (רביעי, שעון מקסיקו – 01:05 חמישי, שעון ישראל) כשהיא מתיישבת עם אדם נוסף בשולחן המרוחק כעשרה מטרים מהשולחן בו ישבו שני הישראליים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשעה 17:22, השניים קמים מהכיסאות, כפי שניתן לראות בתיעוד במצלמות האבטחה, צועדים לשולחן בו ישבו שני הישראליים והחשודה מבצעת ירי מטווח קצר באמצעות תת מקלע קצר לעבר השניים, בשעה שכל הסועדים בבית הקפה נשכבים על הארץ. בן סוטחי נהרג במקום ואילו אלון אזולאי פונה לבית החולים במצב אנוש וזמן קצר לאחר מכן מת מפצעיו.

תיעוד הרצח במסעדה של שני הישראליים

בית קפה "ארטצ' פלאזה". צילום: טוויטר

בסרטון נוסף המתעד את רגע בריחתה של החשודה, ניתן לראות את אספרנזה רצה לאורך הרחוב, כששוטר לפתע מגיח מאחוריה ומבקש ממנה לעצור, בתיעוד נראה כי השניים משוחחים זמן קצר ואז מגיעים כוחות משטרה נוספים ועוצרים אותה.

תיעוד מעצר החשודה ברצח הכפול

החשודה ברצח אספרנזה גוטיירז רוג'אנו

בנוסף לשני הסרטונים המתעדים את הרצח בבית הקפה ומעצר החשודה במעשה, התפרסם תיעוד נוסף של שני גברים, שמונה דקות לפני הרצח שאירע בבית הקפה, בו הם נראים בשער הראשי בכניסה לקניון "ארטצ' פלאזה" בו נמצא גם בית הקפה.

בסרטון נראה כי אחד מהם ניגש כשהוא חמוש לעבר שוטר שעמד בכניסה לקניון, השוטר נשכב על הארץ וכל הנוכחים מסביבו מתרחקים מהמקום, חלקם אף נראו זוחלים על הרצפה על מנת שלא להיפגע מהירי. בסרטון אף ניתן לראות את ניידת המשטרה על הכביש, ככל הנראה בה היה שותפו של השוטר שנורה על ידי החשוד, כשהוא נמלט מהזירה. לאחר מכן החשוד עלה לרכב בצבע כחול בו המתין חשוד נוסף והשניים נמלטו מהמקום.

במשטרה במקסיקו סיטי אמרו כי זוהה אדם נוסף בבית הקפה שעל פי החשד היה שותף לאירוע. על פי החשד במבצע חיסול הישראליים השתתפו לפחות חמישה בני אדם, אספרנזה, אדם נוסף שישב עמה ועוד אדם שזוהה על ידי המשטרה כשותף ועוד שני החשודים שהמתינו מחוץ לקניון ואחד מהם ירה בשוטר בכלי נשק ארוך. המשטרה חושדת כי השניים שהמתינו מחוץ לקניון היו למעשה אחראים למילוט של אספרנזה לאחר הרצח, אלא שהשוטר במקום שיבש את התוכנית והם נאלצו לירות בו. בשל ההמולה שהתחוללה מחוץ לקניון לא נותרה להם ברירה והם עזבו את המקום לפני שאספרנזה הספיקה לבצע את הרצח ולצאת מהמקום.

היום, לאחר שהטענה של אספרנזה בחקירתה כי הרצח בוצע על רקע בגידה הופרכה, היא הודתה כי נשכרה במורה ל-5,000 פזו (כ-917 ש"ח) יחד עם עוד שלושה אנשים נוספים מדרום העיר, כאשר שני החשודים שהמתינו מחוץ לקניון הגיעו מג'ליסקו (מחוז במערב המדינה). עוד עולה מהחקירה כי השניים הגיעו לבית הקפה מלווים באישה נוספת, ככל הנראה מדובר גם במישהי שיתפה פעולה במזימה. עם הגיעם לבית הקפה ביקשו לשבת בשולחן מחוץ לבית הקפה, כשאר התוקפים המתינו לאות על מנת לבצע את הרצח. עוד נבדק החשד כי הירי מחוץ לקניון בוצע במטרה להסיט את תשומת הלב מהמתרחש בתוך הקניון עצמו.

החשודה בת ה-33 חבשה פאה בלונדינית, היא ביצעה ירי לעבר הישראליים, על פי ממצאי החקירה והנתיחה שלאחר המוות, כל אחד מהם ספג חמש יריות. מקורבים לחקירת המשטרה חשפו כי כלי הנשק נרכשו על ידי אנשים זרים.

קו החקירה נקשר למלחמות בעולם התחתון בישראל ועל פי הממצאים מתחזק החשד כי הרצח הוזמן על ידי גומים העולם התחתון בישראל המסוכסכים עם בן סוטחי ששוחרר מהכלא בישראל בחודש פברואר השנה והגיע למקסיקו לפני מספר שבועות בלבד שם נפגש עם אלון אזולאי שחי במקסיקו כבר 15 שנה.

בשנת 2011 נמלט העבריין בן סוטחי עם ארז אקרישבסקי שיצא מחופשה בכלא כשריצה עונש מאסר על ניסיון רצח כפול. אקרישבסקי חי במקסיקו תחת השם ריקרדו לופז ובתחילת השבוע הוא הוסגר לישראל. אך מאז הספיק סוטחי לחזור לארץ ולהשלים את מאסרו בגין רצח אילן אסלן אחיו של העבריין הבכיר יחזקאל אסלן שחוסל מספר שנים קודם לכן. סוטחי מוכר כמי שיש לו חשבון ארוך עם ארגון הפשע של האחים מוסלי שנמשך כבר שנים ארוכות עוד מהתקופה כשהיו נערים והתגוררו בשכונת כפר שלם בתל אביב.

בן סוטחי. צילום: קרלוס ג'ימייז
אלון אזולאי. קרדיט: לופז-דורגה דיגיטל
אלון אזולאי. קרדיט: לופז-דורגה דיגיטל

4 תגובות

  1. נהדר. כן ירבו מעשי הרצח של עבריינים בחו"ל.
    ("זורע מוות יקצרנו.."). אני בעד. ולמתנקשת: שאפו על הביצוע המדויק ללא נפגעים אחרים.

  2. מה זה האנדינים רעים בדם טוב כל הטבח שעשו הספרדים והאנגלים שפו

Back to top button