חדשות הארץמבזקים

'יש לבדוק מדוע מנעה פרקליטות המדינה את חקירת המפכ"ל לשעבר'

היום (שלישי) שלחה התנועה לאיכות השלטון מכתב ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, וביקשה לפתוח בבדיקה עקב דוח נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. לפי הפרסומים, מצא הנציב כי צמרת פרקליטות המדינה מנעה בדיקת טענות על יחסים "מיוחדים" בין המפכ"ל לשעבר, יוחנן דנינו וקצינה, במקביל להחלטה שכן לבדוק טענות דומות נגד קצין בכיר אחר. "עולה תמונה קשה המרמזת על חדירתם של שיקולים זרים, העדפת מקורבים ואכיפה בררנית, אל תוך קודש הקודשים של מערכת אכיפת החוק".

אמש התפרסמו בכלי התקשורת ידיעות על דוח נציבות הביקורת על הפרקליטות של נציב תלונות הציבור, כב' השופט בדימוס, דוד רוזן. מהדוח עלה, על פי פרסומים, כי צמרת פרקליטות המדינה, בהם פרקליט המדינה שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) לשעבר, אלי אברבנאל, וראש מח"ש לשעבר, אורי כרמל, מנעו בדיקת טענות בעניינו של המפכ"ל לשעבר, יוחנן דנינו, על יחסים "מיוחדים" בינו ובין קצינה שכונתה צ'.

מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו. צילום: דוברות המשטרה

התנועה לאיכות השלטון ציינה כי "החלטה זו התקבלה, על פי הפרסומים, על ידי צמרת הפרקליטות, במקביל להחלטה לחקור טענות דומות נגד קצין בכיר אחר במשטרת ישראל, החלטה שזכתה לגיבוי היועמ"ש דאז, יהודה וינשטיין. הליך בדיקה בררני זה מנע את בדיקת דנינו, דבר אשר אינו מתקבל על דעת, במיוחד כשלא הוצג בפני רוזן כל הסבר מניח על הדעת על החלטה זו. עוד עולה מהדוח כי לפי השקפתו של רוזן ייתכן והליך קבלת ההחלטות היה נגוע בשיקולים זרים עד כדי מתן יחס מיוחד למפכ"ל לשעבר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרו בתנועה לאיכות השלטון כי "מתוך הדוח עולה תמונה קשה המרמזת על חדירתם של שיקולים זרים, העדפת מקורבים ואכיפה בררנית, אל תוך קודש הקודשים של מערכת אכיפת החוק במדינה ישראל. "בתקופה עגומה זו, בה מערכת אכיפת החוק, ומערכת המשפט לצידה, סופגת מהלומות אדירות בידי פוליטיקאים, תקופה אפלה בה עוברת המערכת דמוניזציה של ממש, עד כדי פגיעה בלתי הפיכה באמון הציבור בה ובאנשיה העושים עבודת קודש בשמירה על שלטון החוק במדינת ישראל – אנו סבורים כי לא ניתן לעבור לסדר היום על אמירות חמורות אלו המובאות בדוח הביקורת של הנציב רוזן". על כן, פנינו ליועמ"ש וביקשנו כי יורה על קיום בדיקה מעמיקה של הממצאים העולים מן הדוח, לרבות אלו הנוגעים להליך האכיפה הבררני ולשיקולים הזרים אותם מציין רוזן."

תגובה אחת

Back to top button