חדשות הארץמבזקים

הוכרזו זוכי גמר חידון חמיצר "בעקבות אוצרות התעשייה"

גמר חידון משרד הכלכלה והתעשייה, נערך היום (שני) באירוע חגיגי בהשתתפות שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, מ"מ וסגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל ויו"ר מטה "מיוצר בישראל" בהתאחדות התעשיינים נורית הראל

• במקום הראשון, ובפרס בסך 5,000 שקלים: יהודה סוזנה מישיבת בני עקיבא בחדרה.

• במקום השני, ופרס בסך 3,000 שקלים: נהוראי חתואל מבית הספר אמית באשדוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

• במקום השלישי ובסך 2,000 שקלים: אילי אלימלך מבית ספר אורט פסגות בנשר.

זוכי החידון. צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

בין החודשים פברואר למאי 2019 קיים מטה כחול לבן בשיתוף עם המועצה הציונית חידון מקוון בשם "בעקבות אוצרות התעשייה – יזמות והמצאות בתעשייה הישראלית". מטרת הפעילות היתה לחשוף את הציבור הישראלי לתעשייה הישראלית ולהעלות את מודעות הציבור לתרומתה של התעשייה לכלכלה, התעסוקה ותדמית ישראל בעולם.

בחידון השתתפו 220 כיתות, כאשר 53 מהן הגיעו אל שלב חצי הגמר. בשלב הגמר, שהתקיים היום באירוע פתוח לקהל, השתתפו עשר הכיתות שהגיעו לשלב האחרון בחידון, והתמודדו בחידון ידע מאתגר, בהנחיית דן חמיצר. כ-6,600 תלמידים לקחו חלק בכל שלבי החידון.

"פרויקט החידון", המהווה חלק מהפעילות החינוכית הכוללת של מטה כחול לבן ב- 2019, פנה לקהל תלמידי ותלמידות חט"ב ותיכון (גילאי 12-18), המהווים פוטנציאל עתידי לתעסוקה בתעשייה. החידון הוקם על בסיס "מפת אוצרות החדשנות" כשבמרכזה מפת ישראל אשר בנויה מ-25 חלקי פאזל, וסביבה שבעים שמות ההמצאות המובילות של התעשייה הישראלית לדורותיה. בלחיצה על המפה, עלה תוכן מתאים (במלל, סרטון וכד') וכתב החידה, שנכתב על ידי החידונאי דן חמיצר.

תכני החידון והפעילות התמקדו בנושאים הבאים:

• תעשייה עכשווית, מתקדמת, טכנולוגית

• הקשר שבין יזמות ותעשייה – מיזמות לתעשייה

• המצאות ישראליות ששינו את פני העולם

• מפעלים וחברות משמעותיות בהיסטוריה התעשייתית של ישראל.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "יזמות וחדשנות הן מפתח להמשך שגשוגם של המשק והכלכלה הישראלית. התוכניות הייחודיות שמפעיל משרד הכלכלה והתעשייה לבני הנוער ובתוכן חידון זה, נועדו להרחיב את הידע של הנוער שלנו בתחומי היזמות, העסקים והחדשנות ולתמרץ את בני הנוער ליזום ולתת להם כלים מקצועיים למימוש הפוטנציאל והצלחה, לטובת התעשייה והכלכלה הישראלית".

נעמה קאופמן-פס, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה ויו"ר מטה כחול לבן: "משרד הכלכלה והתעשייה באמצעות מטה כחול-לבן מבצע פעילות חינוכית מגוונת בקרב בני הנוער במטרה לקרבם לעולם היזמות, העסקים והתעשייה הישראלית. החידון "בעקבות אוצרות התעשייה" הוא אחת מהפעילויות החינוכיות הללו. אנחנו מזמינים את ציבור התלמידים להצטרף אלינו לפעילויות הבאות, להכיר טוב יותר את עולם היזמות והתעשייה ולהיות חלק מהתעשייה כחול-לבן."

דר' נורית הראל, יו"ר מטה מיוצר בישראל בהתאחדות התעשיינים: "חידון אוצרות התעשייה הוא פרוייקט מדהים אשר לוקח אתכם למסע מופלא בין אבני הדרך של התעשייה הישראלית וממחיש באופן המדויק ביותר את התפתחותה של התעשייה לצד המדינה הצעירה ואת תרומתה האדירה למשק ולאנושות כולה. אני תקווה כי הטעימה הקטנה לה זכיתם והחשיפה לגדולת התעשייה והחדשנות בישראל ינטעו בכם את אותה רוח חדשנית וחלוצית להמשך פיתוח התעשייה והמדינה גם בדורות הבאים״.

יעקב חגואל, מ"מ וסגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "אנחנו שמחים לקחת חלק יחד עם משרד הכלכלה ביוזמה מבורכת זו שחושפת בפני הדור הצעיר את התעשייה הישראלית ותרומתה הרבה לכלכלה, לתעסוקה ולתדמית המדינה בעולם. אלפי התלמידים שלקחו חלק בחודשים האחרונים בשלבי החידון הם אלו שיובילו בעתיד את החברה הישראלית. זוהי הגשמת החזון הציוני!"

החידונאי דן חמיצר אמר כי "מאז שנהגו לקרוא לישובים על שם תוצרת בארץ (קרית אתא) חלפו הרבה מים בקישון, ואכן הגיעה השעה לחזק את המודעות לחיזוק התעשייה והתוצר העברי. גוייסתי למשימה וראיתי בה שליחות".

תגובה אחת

Back to top button