מבזקיםרצועת עזה

חמאס יפתיע את ישראל? הכסף מקטאר הגיע אך ורק לתושבי עזה

כ-11 מיליון דולר חולקו היום (שני) בסניפי הבנק ברצועת עזה למשפחות נזקקות, 100$ למשפחה. בהתחלה דווח כי הכסף שיכנס יהיה על סך של כ-30 מיליון דולר ויש כאלה שטענו שכ-15 מיליון דולר, אך לבסוף 11 מיליון דולר וקצת נכנסו וחולקו לתושבי עזה.

חלוקת הכסף הטארי הבוקר בעזה. צילום: תקשורת ערבית
חלוקת הכסף הטארי הבוקר בעזה. צילום: תקשורת ערבית

בטח ובטח שארגון הטרור חמאס וגם הג'יהאד האסלאמי לא מרוצים מהמהלך הזה, פעילי הזרוע הצבאית של חמאס לא קיבלו אגורה ובעקבות כך קיים חשש שהמחבלים בעזה ידרדרו את המצב הביטחוני באזור.

אתמול בשעות הערב נצפו ברחובות שכונת שאג'עייה במזרח עזה פעילים של הזרעות הצבאיים מהחמאס והג'יהאד האסלאמי כשהם מחלקים יחדיו מים לתושבים במסגרת צום הרמדאן. יש לציין כי מאז סבב הלחימה גם בחמאס וגם בג'יהאד האסלאמי דואגים הארגונים להציג אחדות ושיתוף פעולה, זאת בשונה משנים עברו שבין הארגונים הייתה מתיחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית
צילום: תקשורת ערבית

ביום (רביעי) יום הנכבה, קיים חשש גדול להפרות סדר אלימות לאורך גדר המערכת מול רצועת עזה. ארגון הטרור חמאס ממשיך בהסתה שלו ומזמין תושבים רבים אל הגדר על מנת להתעמת עם כוחות צה"ל. רק בשנה שעברה ביום הנכבה כ-60 מחבלים חוסלו על הגדר, לאחר שניסו לפגוע בכוחותינו. אין ספק שבמידה ויהיו הרוגים ביום רביעי נמצא את עצמנו שוב בסבב לחימה חדש.

צילום: תקשורת ערבית

מדינת ישראל עושה מאמצים גדולים לדחות את הלחימה מול עזה לפחות עד אחרי הארוויזיון המתקיים השבוע בתל אביב. בישראל יודעים היטב שקיים חשש גדול שגם חמאס וגם הג'יהאד האסלאמי ינסו לשבש את הארוויזיון וישגרו רקטות בכוונת תחילה על מנת לקלקל את החגיגות והסית אליהם את תשומת הלב של העולם שמתמקד באירוע המתוקשר.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב אמר היום במסיבת עיתונאים בעזה: "אני מקווה שכל הצדדים יפעלו כדי שהפסקת האש בעזה לא תקרוס. אנו מקווים לשמור על הרגיעה במשך שלושה שבועות לפחות כדי ליישם את הפרויקטים. בסוף השבוע האחרון היינו קרובים למלחמה רביעית והמצב היה מתוח ושברירי. אנחנו זקוקים לשיתוף הפעולה של כולם, מצרים, הישראליים ועזה בכדי לשפר את תנאי המחייה של הפלסטינים כך שתהיה להם תקווה לעתיד טוב יותר".

מוקדם יותר היום (שני) פרצה שריפה בשדות שבמועצה האזורית שדות נגב. מבדיקה עולה כי השריפה נגרמה לאחר שבלוני תבערה שהפריחו מחבלים מעזה נחתו במקום. כוחות כיבוי בסיוע צוותים נוספים פעלו והצליחו להשתלט על האש. לא היו נפגעים אך נגרם נזק כבד.

קרדיט: 24/7 תקשורת דרום
קרדיט: 24/7 תקשורת דרום

תגובה אחת

  1. ולמה לא מפרסמים שיש עכשו שרפה בנתיבות ומבועים ובעוטף צריך להכות בהם חזק לסגור את המעברים ואת מריב הדייג רק ככה ילמדו ולהתחיל שיטת החיסולים רק ככה יפחדו ימח שמם

Back to top button