מבזקיםצבא וביטחון

"חיל הים פועל במקומות עלומים שעליהם לא יוכלו לספר לעולם"

על רקע סיום קורס החובלים היום (רביעי) בבסיס חיל הים בחיפה, מפקד קורס חובלים ושייטת הצוללות לשעבר אומר כי "חיל הים מבצע את המשימות הלאומיות החשובות ביותר, מבצעים חשאיים שהציבור בישראל כלל לא מכיר."

אורי דיסטניק, מפקד שייטת הצוללות ומפקד בית הספר לחובלים לשעבר מספר כי "החובלים המסיימים היום את אחד הקורסים היוקרתיים ביותר בצה"ל עברו הכשרה ארוכה ומעמיקה שמטרתה להפוך אותם למפקדים טובים, לחובלים מקצועיים ובעיקר לאנשים ערכיים שרואים מול עיניהם את טובת מדינת ישראל, אזרחיה וחייליהם. בשנים האחרונות זרוע הים הפכה לאחד מזרועותיו המשמעותיות והחשובות ביותר של צה"ל ושל מדינת ישראל, גם בזירות הקרובות וגם במקומות עלומים ברחבי העולם שעליהם לא יוכלו לספר לעולם."

הוא הוסיף כי "זרוע הים במשך שנים רבות מייצרת שורות של מפקדים ערכיים ואמיצים, לוחמים שנותנים מעצמם למען מולדתם, מגנים על הבית ועושים זאת באחד המקומות המאתגרים ביותר לשרת בהם בצה"ל. על משימותיהם של לוחמי ומפקדי זרוע הים לרוב לא נשמע בתקשורת ולא נרגיש ביום יום, הם אלו שמבטיחים לנו שקט במדינה ומסכלים את האיומים הגדולים ביותר ומבצעים את המשימות הסודיות ביותר, במשך עשרות שנים חיל הים היה שותף והוביל משימות לאומיות בסדר גודל שהציבור בישראל לא מכיר. אני מאחל לחובלים החדשים הצלחה רבה בתפקידם המאתגר – צאו אל הים והבטיחו את קיומה של מדינת ישראל, אתם חוד החנית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורי היה מפקד שייטת הצוללות, מפקד ביה"ס לקצינים של חיל-הים (קורס חובלים), ראש מחלקת תכנון ארוך טווח וראש מחלקת קשרי החוץ במטה הכללי. אורי דיסטניק היה מפקד שייטת הצוללות בחיל הים, פיקד על מבצעים חשאיים בעומק האויב ואסף מודיעין מהים. היום הוא מנהל את מדרשת שדה בוקר בנגב, אחד המקומות הבולטים ביותר בקונצנזוס הישראלי.

צוערי קורס חובלים מחזור 138. צילום: חיל הים בפייסבוק

תגובה אחת

  1. גם מושחתיהו פועל במקומות עלומים כדי לשרוד ככראש ממשלה לחיות על חשבונינו ולהעלים כספים וגז לטובת הטייקונים עבור מתנות ………….

Back to top button