צרכנות

הלוואות לעסקים קטנים

מהן האפשרויות של הלוואות לעסקים קטנים?

מרבית העסקים בישראל מוגדרים כעסקים קטנים – כרבע מיליון (מתוך סך החצי מיליון עסקים) הם למעשה עצמאים שלא מעסיקים עובדים, וישנם עוד כ-165,000 עסקים שבהם עד 4 עובדים. בסך הכל מדובר על כ-80% מכלל העסקים בישראל.

כדאי לדעת שעסקים אלה, למרות קוטנם, תורמים לתוצר העסקי של ישראל קרוב ל-20%, ובנוסף הם מספקים פרנסה לכ-600,000 משקי בית כך שברור לחלוטין כי מדובר בעמוד השדרה של המשק הישראלי.

הקשיים הייחודיים של העסקים הקטנים

אחד הגורמים שמקשים על עסקים אלה לפעול הוא היעדר הון פיננסי מספיק. בפרט בא לידי ביטוי קושי זה במצבי משבר (שמסתיימים בלא מעט מקרים בסגירת העסק עקב חוסר היכולת להחזיק את הראש מעל למים ולו לתקופה קצרה) וכשהעסק מבקש להתרחב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הלוואות לעסקים קטנים עשויות לספק את הפתרון, אולם מחקרים רבים גילו שדווקא לעסקים אלה קשה יותר לקבל מימון מהבנק, וכשכבר ישנה תשובה חיובית, הריבית תהיה גבוהה יותר, ובמידה ניכרת, בהשוואה לריבית על הלוואות לעסקים גדולים.

הלוואה בערבות מדינה

אחד הפתרונות המומלצים לבעיה הנ"ל היא הלוואות לעסקים קטנים בערבות מדינה.

מי שנותן את הכסף בפועל הוא אחד מ-4 הבנקים שנבחרו במכרז, והמדינה למעשה מספקת את הערבות כך שלבנק תהיה מוטיבציה גבוהה יותר להעניק לעסק את הכסף שהוא זקוק לו. מבחינה גובה הריבית מדובר בשיעור המקובל במשק, הסכום המקסימלי הוא עד 500,000 ₪ (כולל לעסקים בהקמה) ותקופת ההחזר היא עד 5 שנים כשמתוך זה ישנם 6 חודשי גרייס (כלומר מתחילים להחזיר את ההלוואה רק לאחר חצי שנה).

איך למצוא הלוואות לעסקים קטנים בתנאים מצוינים?

דרך נוספת של עסק קטן לקבל הלוואה היא באמצעות שירות שנקרא ניכיון שיקים.

מהות השירות היא המרת שיקים דחויים בכסף מזומן. העסק שזקוק לכסף מידי למעשה מוכר את השיקים הדחויים שקיבל מלקוחותיו לגוף פיננסי, כשעלות השירות נגזרת מגובה השיקים ומפרק הזמן שנותר עד לתאריך הפירעון שלהם.

סיוע מקרנות

מקור נוסף שניתן לקבל ממנו הלוואות לעסקים קטנים הוא כל אותן קרנות שפועלות בארץ ומעניקות הלוואות לעסקים על סמך קריטריונים שונים.

דוגמה אחת מני רבות היא קרן הגליל שמעניקה הלוואות בסכומים שבין 100,000-160,000 ₪ לתקופה של עד 4 שנים. במרבית המקרים ההלוואה מיועדת לעסקים שרוצים להתרחב ובכך ליצור עוד מקומות עבודה. אופציה נוספת היא הלוואה להון חוזר, כלומר במקרים שבהם העסק נקלע לקושי מסוים. ההלוואות הינן ללא ריבית.

Back to top button