מבזקיםפוליטי / מדיני

אושרה הצ"ח להסדרת חברות כח אדם ייעודיות להעסקת מנופאים

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם של חברי הכנסת איל בן ראובן, אלי אלאלוף ועבד אל חכים חאג' יחיא.

מוצע שקבלן כוח אדם שמספק שירות כוח אדם של עגורנאים לעניין הפעלת עגורן צריח או עגורן נייד, יידרש לקבל היתר מיוחד מאת השר, והשירות יינתן רק על ידי עגורנאי מוסמך. על ההיתר יחולו הדרישות הקיימות לגבי קבלת רישיון קבלן כוח אדם וכן דרישות נוספות לעניין הבטחת בטיחות העובדים, ובקשר לכך ולהפעלת סמכויות מטעמים של בטיחות בעבודה תידרש מעורבותו של מפקח עבודה ראשי.

בדברי ההסבר נכתב: "כיום מועסקים מנופאים, כלומר עגורנאים ואתתים, בשלוש צורות העסקה: ישירות על ידי קבלנים מורשים; בחברות מנופים המספקות שירותי מנוף לרבות המנופאי המפעיל את המנוף באתרי בנייה; ובחברות כוח אדם המספקות לקבלנים מבצעים מנופאי להפעלת מנוף שברשות הקבלן. העסקה של מנופאים באמצעות חברות כוח אדם מתאפיינת בחילופים תכופים של זהות החברות המעסיקות, באי-פיקוח מספק על תנאי הכשירות והרישוי של המנופאי, בפגיעה בתנאי ההעסקה והזכויות של המנופאי, בתנודתיות בהיקף ההעסקה של המנופאי בחודש העבודה ובשינויים תכופים באתרי הבניה שבהם מועסק המנופאי במשך חודש העבודה. מוצע ליצור מנגנון שייתן מענה לצרכים בתחום, תוך הבטחת עמידה בדרישות לעניין רישוי, כשירות, ואיכות עבודת המנופאים ושמירה על זכויותיהם ותנאי העסקתם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ איל בן ראובן: "ההצעה הזו לוקחת צעד נוסף ומשמעותי לעבר המטרה של הצלת חיי אדם והיא באה לשים סוף להפקרות וההזנחה ארוכת השנים בנושא. הבעיה מתחילה בראש ובראשונה מהנורמות המונהגות בשטח, בתנאי הכשירות והרישוי שאינם מפוקחים בצורה מספקת, וכן, בתופעה נוראית של זיוף תעודות של מפעילים בהיקף של מאות מנופאים שאין להם את האישור לכך."

14 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת העבודה והרווחה.

ח"כ איל בן ראובן

Back to top button