חדשות הארץמבזקים

"איזה אסון מטורף, מנורת לילה התפוצצה ונפלה על המיטה"

כוחות גדולים ממשיכים בשעה זו (שלישי) בפעולות הכיבוי בשריפה שפרצה בדירה בקומה שנייה מתוך חמש בבניין מגורים ברחוב כנסת מרדכי בבית"ר עילית.

חברת המשפחה שנוכחת באזור השריפה סיפרה: "זאת חברה שלי. אני פה. הם הלכו היא ובעלה והשאירו חמישה ילדים עם השכנה והתפוצצה מנורת לילה ונפלה על כנראה מיטה או משהו. שלוש הילדות הגדולות רצו לשכנה וברחו. שני ילדים קטנים, נשארו בבית ילד בן שנה ועוד אחד. ראיתי את האמא עכשיו מתחבקת באמבולנס עם האבא שלה, בוכה בוכה. הם הגיעו עכשיו מירושלים. אתם לא מבינים איזה אסון מטורף". סיפרה בבכי.

ראובן ראובן מתנדב זק״א צוות ביתר עילית: "טרגדיה בעיר. קיבלתי הודעה ממוקד זק״א על שריפה בדירה בעיר. כשהגעתי לזירה יצא עשן מחלונות הדירה שבבנין מגורים. לוחמי האש היו במאמצים להשתלט על השריפה. אין לתאר את גודל האסון, כשלוחמי האש עדכנו אותנו על שני הילדים תינוק כבן שנה וילד כבן 5 ללא רוח חיים. מתנדבי זק״א צוות ביתר עילית נמצאים בזירה כדי לטפל בגופות הילדים ואיסוף הממצאים בזירה הקשה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות זק״א

חיים רוטר חובש הצלה שנכח וטיפל באירוע סיפר: "במקום שררה המולה רבה. יכולנו להבחין כי בקומה השנייה דולקת אש בתוך הדירה וכי הלכודים מתקשים להיחלץ מהדירה הבוערת. כוחות הכיבוי שפעלו במקום, חילצו את דיירי הבניין. שלושה נפגעים פונו לבית החולים, כאשר אחד מצבו מוגדר בינוני ושניים במצב קל. שמונה נפגעים נוספים טופלו על ידינו במקום. בתום פעולות הכיבוי נמצאו בדירה תינוק כבן שנה וחצי וילד כבן 5 כשהם ללא סימני חיים. פראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותם במקום".

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי הגיע לפני זמן קצר לזירת האסון והוא מקבל סקירה על אופן הטיפול בשריפה.

צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש
צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש
צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

אלעזר רוט חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה יחד עם חובשים נוספים שהיו בסמיכות למקום נתקלנו בלהבות שעולות מחלון הדירה. מדובר בטרגדיה קשה – למרבה הצער פעוט וילד נוסף שהיו לכודים בדירה אותרו ללא רוח חיים. צוותי כיבוי פעלו בזירה לחילוץ הלכודים. מרבית הלכודים חולצו במצב קל ובינוני ופונו לבית החולים כשהם סובלים מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן".

מעיריית בית"ר עילית נמסר הערב כי "צוותי אגף רווחה, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים של העירייה הוזעקו לטפל במשפחה. ראש העיר וצוותו נמצאים במקום מתחילת האירוע ומרכזים את הטיפול העירוני באסון."

בשריפה כאמור נספו שני ילדים, 3 שנפגעו בינוני וקל פונו לבית החולים שערי צדק בירושלים ועוד ארבעה נפגעים נוספים טופלו בשטח על ידי צוותי מד"א.

צילום: דוברות זק״א

צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש
צילום: דוברות זק״א
צילום: דוברות זק״א

2 תגובות

  1. אסור להשאיר תינוקות עד גיל 12 לבד
    ותינוקים עד גל 13 לבד
    קשה מאוד לכבות שריפות ללא ניסיון
    יש גלאים זולים
    יש מערכות ספרינקלרים
    יש מטפים
    כל אלה טובים למקצוענים שמבינים מה זה משולש האש ומתחילים לכבות בעירה קטנה
    אחרי דקות הלם מעטות חובה להימלט

Back to top button