מבזקיםמשפטי/פלילי

מכתב שימוע לגבריאל מגנזי וחשודים נוספים

פרקליטות מיסוי וכלכלה ורשות ההגבלים העסקיים שלחו היום לב"כ של מר גבריאל מגנזי ולחברות "מגנזי תשתיות בע"מ", "מגנזי תשתיות ב.ג.מ. בע"מ" ו- "מגנזי בטון בע"מ", וכן לניר עפרוני, מנכ"ל חברת מגנזי תשתיות בג"מ בע"מ, למהנדס גיל שולדנפריי ולגורמים נוספים מכתבי שימוע משלימים, הכוללים חשדות, כל אחד לפי חלקו, בעבירות מס ומרמה, הלבנת הון, הגבלים עסקיים ועוד.

על פי כתבי החשדות המשלימים, בין השנים 2017-2008 בהנחיית גבריאל מגנזי, חברת מגנזי בטון לא הוציאה חשבונית מס כנדרש בחוק בגין חלק מעסקאות המזומן שביצעה, ודיווחה על תקבולים באמצעות חשבוניות כוזבות שהוצאו לחברת מגנזי תשתיות ב.ג.מ. החשבוניות הכוזבות נכללו בספרי הנהלת החשבונות של מגנזי בטון, ורוכזו בכרטסת לקוח בעלת שם מוסכם, במטרה ליצור כסות חשבונאית כוזבת לתקבולי המזומן. כמו כן, בהנחיית מגנזי, נכללו בספרי הנהלת החשבונות של מגנזי תשתיות ב.ג.מ. חשבוניות כוזבות בגובה של למעלה מ- 6,000,000 ₪ ונדרשו בכזב כהוצאות בדוחותיה השנתיים לרשויות המס. תקבולי מזומן בסך כ- 4,734,150 ₪ אף מהווים רכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון.

עוד לפי כתבי החשדות המשלימים, בין השנים 2007-2014, שולמו תשלומי שכר עבודה במזומן לעובדים, לנותני שירותים ולקבלני משנה של קבוצת מגנזי, בסך של לפחות 46,439,082 ₪, מבלי שאלו דווחו לרשויות המס. בין מקבלי השכר הלא מדווח במזומן היו נושאי משרה בכירים בקבוצת מגנזי, וכן גיל שולדנפריי אשר שימש איש קש של מגנזי לצורך קבלת סיווגים קבלניים גבוהים וקיבל ממגנזי במשך התקופה סכומי מזומן אשר הגיעו לסך העולה על 300,000 ₪ שלא דווחו לרשויות המס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקרה אחר, עלה חשד כי בשנת 2015 נערך תיאום בין חברות שניגשו למרכז של תאגיד המים "מי חדרה" הנוגע לביצוע עבודות לבניית מערכות מים וביוב בעיר חדרה. נציג של חברת מגנזי תשתיות נפגש עם נציגי מספר חברות שהשתתפו במכרז בתאריך 26.8.15, וסוכם כי הצעותיהן של מגנזי תשתיות וחברת "בוצ'ן בע"מ" יהיו ההצעות הזוכות במכרז, בעוד שהחברות האחרות ישמשו כקבלניות המשנה של החברות הזוכות. מקרה נוסף של תיאום נמצא במרכז שפרסם תאגיד המים "פלגי השרון" לביצוע עבודות בעיר טייבה. במסגרת התיאום סוכם בין מגנזי ובין אברהם יקואל, מנכ"ל ובעלים של חברת י.ע.ז בנייה ופיתוח בע"מ, כי מגנזי תשתיות תזכה במכרז ובתמורה יימסרו העבודות בקבלנות משנה ליקואל ולי.ע.ז. היקף כל אחד מהמכרזים עמד על כ- 30 מיליון שקלים.

זאת ועוד, בנוסף לחשדות שפורטו במכתב השימוע הראשון, לפיהן חברת מגנזי תשתיות קיבלה במרמה את תעודת הקבלן שלה ואת סיווגיה הקבלניים, לפי כתבי החשדות המשלימים קיבלה חברת מגנזי תשתיות במרמה גם תעודת קבלן מוכר אשר מאפשרת לקבלן המחזיק בה להתמודד במכרזים ממשלתיים, לביצוע עבודות הנדסה בנאיות.

לחשודים ניתנה אפשרות בהתאם לחוק, לקיים הליך שימוע בפרקליטות מיסוי וכלכלה וכן ברשות ההגבלים העסקיים בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח