חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

נשלחה ל-5 חודשי מאסר בגין תמיכה בטרור ובארגון הג'יהאד האסלאמי

בית המשפט השלום בנצרת גזר היום על דארין טאטור 5 חודשי מאסר בפועל , בניכוי ימי המעצר ומאסר של 6 חודשים על תנאי למשך שלוש שנים, לאחר שהורשעה טאטור בביצוע עבירות של הסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור בעקבות הפרסומים בחשבון הפייסבוק וביוטיוב שלה, שבהם קריאה לאלימות או טרור, עידוד, שבח והזדהות עם מעשי אלימות ותמיכה בארגון הג'יאהד האסלאמי, זאת על רקע האווירה הציבורית הרגישה והנפיצה ששררה במהלך חודש אוקטובר 2015 .

נזכיר כי על פי עובדות כתב האישום , אשר הוגש ע"י עוה"ד אלינה קאפמן מפרקליטות מחוז צפון, ובאישורו של היועץ המשפטי לממשלה עולה כי במהלך תקופה זו ניהלה הנאשמת פרופיל פייסבוק וחשבון על שמה גם באתר יוטיוב, בו פרסמה פרסומים שונים ובכללם סרטון שערכה, בו מוצגות ברצף פעולות אלימות כנגד כוחות הביטחון, וברקע נשמע קולה של הנאשמת, כשהיא מקריאה את השיר אותו כתבה.

בין יתר מילות השיר נאמר במפורש: "תלך בעקבות שיירת השהידים". בנוסף, פרסמה הנאשמת פוסט ובו הבעת תמיכה בארגון הג'יהאד האסלמי, אשר הוכרז כארגון טרור, וכן קריאה להמשך האנתיפאדה והרחבתה. כמו כן פרסמה כתמונת פרופיל את הכיתוב: אני השהיד הבא. הפרסומים הללו זכו לחשיפה רבה ואף לתגובות, פורסמו בתקופה בה בוצעו באופן יומיומי פיגועים רבים כלפי אזרחים ישראלים יהודים אשר גרמו לקטילת חיי אדם ולפציעתם של רבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי באיזון שבין חופש הביטוי לבין ערכים מוגנים של מניעת טרור, שלמות הגוף וקדושת החיים, הפרסומים מהווים עבירה פלילית.

"חופש הביטוי האומנותי, ובכלל זה שירה, ראוי להגנת החוק ובית המשפט. עם זאת, הובהר לעיל כי חופש הביטוי אינו מוחלט ובמקרה כגון זה בו נהיר כי קיימת קריאה למעשה טרור המפורסמת בקרב אלפי חברים בקבוצת פייסבוק של הנאשמת והמפורסמת בקרב אוכלוסיה בלתי מוגבלת ביוטיוב בצירוף סרטון המחזק את הקריאה לאלימות הנובעת מן הטקסט אין השיר יכול לזכות להגנת בית המשפט אך ורק בשל כתיבת מילות ההסתה בגדרו של שיר."

הג'יאהד האסלאמי

תגובה אחת

  1. אם אומרים ניקוי ימי מעצר וזה משנת 2005 זאת אומרת שהיא כבר צריכה להשתחרר
    אשמח לוודא שטעיתי….

Back to top button