העולם הערבימבזקיםסוריה

צפו: כוחות צבא אסד חשפו מנהרה ענקית ומפעל לייצור נשק בדומא

בצה"ל ראו פה במהלך השנים לא מעט מנהרות טרור שנחפרו על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה. רק אתמול (ראשון) הותר לפרסום כי נחשפה מנהרת טרור שחדרה לתוך שטח ישראל. שר הביטחון ליברמן אף ציין כי מדובר במנהרה הגדולה ביותר שנחשפה עד כה.

את מה שתראו עכשיו גם בצה"ל קרוב לוודאי שלא ראו אצלנו (וטוב שכך) ובחמאס ייתכן שיתמלאו בקנאה כי נראה שיש להם עוד הרבה מה ללמוד… כך או אחרת עידן המנהרות, לפחות מעזה לשטח ישראל, עתיד להסתיים לחלוטין ממש ממש בקרוב.

היום (שני) חשפו כוחות הביטחון הסוריים לצד היחידות ההנדסיות של צבא סוריה מנהרת תת קרקעית גדולה שנחפרה מתחת לבתי התושבים במעוז המורדים לשעבר בעיירה דומא שבע'וטה המזרחית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, המורדים התפנו במסגרת ההסכם שנחתם עמם לפני כמה ימים בעשרות אוטובוסים. הכוחות של צבא אסד שנכנסו לעיירה החלו בסריקות לאיתור מנהרות, אמצעי לחימה וציוד נוסף שהשאירו אחריהם המורדים וכנראה שמדובר בלא מעט מציאות מרשימות.

בוידאו שפורסם על ידי עיתונאי שמלווה את הצבא הסורי בעיירה דומא, ניתן לראות מנהרה גדולה באופן יוצא דופן, שרוחבה 4 מטר וגובה 6 מטר, אשר מבוצרת היטב ומצוידת בחשמל. המנהרה מסתעפת למספר רב של חדרים ומנהרות נוספות.

בכיר בצבא אסד אמר לעיתונאי כי "נתקלנו בהרבה מנהרות, אך המנהרה הזו שנחשפה היא יוצאת דופן בגודלה ובהשקעה שנעשתה בה".

אם לא די במנהרה, אמש חשפה יחידה של כוחות ביטחון הפנים הסורי, לא רחוב ממקום חשיפת המנהרה, מפעל ענק של כוחות המורדים ג'יש אל-אסלאם בו ייצרו נשק ופגזים שונים. העיתונאי של סוכנות הידיעות הסורית 'סאנא' אמר כי "מדובר בבית חרושת גדול ששימש את המחבלים של ג'יש אל-אסלאם לייצור אמצעי לחימה שונים". הוא הוסיף "כוחות ביטחון הפנים מצאו גם מבנה גדול באחת השכונות בדומא בו השתמשו המחבלים כדי לאחסן פצצות מרגמה ורקטות.

צילום: סוכנות הידיעות הסורית 'סאנא'
צילום: סוכנות הידיעות הסורית 'סאנא'
צילום: סוכנות הידיעות הסורית 'סאנא'
צילום: סוכנות הידיעות הסורית 'סאנא'

תגובה אחת

  1. וואו מטורף!!! ממש עיר מתחת לאדמה… אני לא יודע אם לחמאס יש מה ללמוד כי לפי הבנתי עזה כולה חפורה מתחת לאדמה. כל עזה מנהרות תת קרקעיות.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח