בריאותחדשות הארץמבזקים

חלקים מבית החולים תל השומר יפונו לטובת בניית אלפי יחידות דיור

נחתם הסכם בין רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר, ביה"ח שיבא ומשרד הבריאות לפינוי שטחים מבית החולים לטובת הקמת שכונת מגורים בהיקף של 3,000 יח"ד ולהתעצמות ושדרוג תשתיות בית החולים.

הבוקר (שני) חתמו שר האוצר משה כחלון , סגן שר הבריאות יעקב ליצמן , מנהל רמ"י עדיאל שמרון ומנהל ביה"ח שיבא איציק קרייס ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ,על הסכם היסטורי לפינוי חלקים מבית החולים תל השומר לטובת בניית 3000 יח"ד. על פי ההסכם 1100 דירות מתוך ה 3,000 יוקצו לשכירות . הסגל הרפואי של תל השומר יקבל עדיפות בפרוייקט ההשכרה בהיקף של 600 דירות.

רשות מקרקעי ישראל תממן את עלויות העתקת מבני בית החולים המתפנים בהיקף של כ 1.2 מיליארד ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על שטחי בית החולים שיבא תוכננו בשנים האחרונות שתי תוכניות משמעותיות לבינוי של 3,000 יחידות דיור וכבישים נדרשים להקלת מצוקת התנועה באיזור בקעת אונו וסביבות בית החולים.

צילום: דוברות משרד הבריאות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "הקמת עיר בריאות תביא למפנה דרמטי ברפואה הציבורית ככלל ובבי"ח שיבא בפרט. ההסכם שנחתם היום פותח שער לעולם חדש של רפואה מתקדמת ושדרוג משמעותי של בית החולים, יחד עם בשורת ענק בדיור.

אני מבקש להתייחס לפרסומים שונים שהיו הבוקר לפיהם יש כוונה להעביר את בתי החולים הממשלתיים לקופות החולים – חברים, זה לא יקרה. זה פשוט לא נכון לעשות מקצועית וניהולית!"

שר האוצר, משה כחלון: "מדובר בהסכם אסטרטגי המשלב מענה לשתי מטרות מרכזיות של משרד האוצר: "חיזוק מערכת הרפואה הציבורית ופתרון משבר הדיור. ההסכם יאפשר הקמת אלפי יחידות דיור בלב איזורי הביקוש. המשאבים שיתקבלו כתוצאה מההסכם ישמשו לחיזוק מערכת הרפואה הציבורית בישראל. הקמת עיר הבריאות בשיבא תניח את התשתית לרפואה מתקדמת, חדשנית, מקצועית ופורצת דרך לטובת כלל תושבי מדינת ישראל. הגיע הזמן שמדינת ישראל תגבש תכנית רב שנתית למערכת הרפואה הציבורית. אחרי הרבה שנים – הגיע זמן בריאות."

מנכל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: "בשנים הקרובות בית החולים שיבא ישנה את פניו. יתפתח בהיקף משמעותי וירחיב את הפעילות המקצועית עשרות מונים. אני רוצה להודות לכל הגורמי שנרתמו, צוות משרד הבריאות, שר האוצר, מנהל מקרקעי ישראל . הרווח הוא לטובת אזרחי המדינה."

צילום: דוברות משרד הבריאות

עדיאל שימרון, מנהל רמ"י ציין כי "רשות מקרקעי השקיעה מאמצים ניכרים בקידום הסכם זה. לצד הסכם הביס"ט (הבית ספר הטכני בחיפה) אשר נחתם לא מכבר , מוכיחה רשות מקרקעי ישראל כי היא איננה נרתעת מהסכמים מורכבים וחשובים ומשווקת יחידות דיור היכן שצריך ולא רק היכן שאפשר".

מנהל ביה"ח, ד"ר איציק קרייס מסר כי "ההסכם משתלב בתוכנית בית החולים להפוך לעיר בריאות. תקציבי ההסכם ישולבו בתקציבי הפיתוח של בית החולים ויסייעו לבית החולים לשנות את פניו במסגרת תוכנית "התנופה 1" ויאפשר לבית החולים שדרוג משמעותי לטובת ציבור המטופלים."

תוכנית שיכון הרופאים אשר אושרה בראשית 2013 כוללת 1,680 יחידות דיור, מהן 1,100 להשכרה. תוכנית ותמ"ל 1002 שאושרה בשנת 2005 כוללת 2,200 יח"ד מהן 1,200 על שטחי בית החולים והיתרה על שטח המחנה הצבאי תל השומר. מימוש תוכניות אלה היה מותנה בהסכם עם בית החולים על תנאי פינוי מבני בית החולים הנמצאים כיום בתחומו. לאחר מו"מ שנמשך מזה מספר שנים הגיעו בית החולים, רמ"י משרד האוצר ומשרד הבריאות להסכמות על פינוי 240 דונם משטח בית החולים הנכלל בתוכניות אלו. בית החולים יתוקצב על ידי רמ"י בהיקף של 1.2 מיליארד ₪ לטובת הקמת מבנים חלופים ושדרוג תשתיות המפונות במסגרת ההסכם. כחלק מההסכם ייהרסו כ-590 דירות ישנות הנמצאות בשטח בית החולים במבנים מיושנים. סגלים רפואיים מבית החולים יקבלו עדיפות באכלוס כ-600 דירות במסגרת הדירות להשכרה אשר ישווקו במסגרת פרוייקט תוכנית שיכון הרופאים וזאת בהנחה של 30% ממחיר השוק. מכרזים ראשונים מכוח ההסכם יפורסמו עוד השנה

הקמת המבנים החלופיים של בית החולים תשתלב במסגרת תוכנית "התנופה 1" של בית החולים תוך ניצול מקסימלי של קרקעות בית החולים ושיפור השירות למטופלים.

צילום: דוברות משרד הבריאות
Back to top button