אינטרנטחדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

הותר לפרסום: נעצר תושב הצפון החשוד בסחיטת בנק גדול במדינה

יחידת הסייבר בלהב 433 של משטרת ישראל עצרה לפנות בוקר (ראשון) תושב הצפון בן 32, בחשד כי סחט את אחד הבנקים הגדולים במדינה וחברות נוספות במשק, וכן איים לחשוף מאגרי נתונים של לקוחות אם לא יקבל מהנהלת הבנק והחברות המסחריות, סכום כסף מעל מיליון ש"ח, במטבע וירטואלי מסוג ביטקוין.

בתום חקירה מואצת בשיתוף הרשות הלאומית להגנה בסייבר, ארגוני משטרה בעולם ופעילות ייחודית ברשת ה"דארקנט", הצליחה המשטרה לחשוף ולשים את ידה על החשוד בעבירות, בטרם הצליח לבצע את זממו.

ראשיתה של הפרשה, במיילים שנשלחו אל הנהלת הבנק והחברות כבר בסוף חודש יולי 2017 מהחשוד, שהינו עובד לשעבר בחברה המספקת שירותים למספר בנקים ומשרדים ממשלתיים, ביניהם הבנק המדובר. על פי החשד הצליח החשוד להשיג מאגרי נתונים של הבנק, דוגמת פרטי זיהוי לקוחות, ודרש כופר כסף תמורת אי פרסום הנתונים ומכירתם – דבר שעלול היה לפגוע בבנק ובחברות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, יחידת הסייבר בלהב 433 ויחידת המו"מ של משטרת ישראל, החלו בחקירת הפרשה, לצד התנהלות במיילים מול הסוחט, על מנת לאתר את החשוד שהסווה את זהותו ברשת ולבסס את הראיות הנדרשות נגדו, תוך נטרול האיום.

הבוקר הוסר צו אסור הפרסום וניתן לספר כי צוותי משטרה מיוחדים של להב 433 ערכו חיפושים במספר זירות על מנת לאתר את החשוד ולנטרלו, תוך השתלטות במקביל על מחשבו ונגישותו לרשת.

כאמור, עם איסוף הראיות הנדרשות והשבת המידע הרגיש, נעצר החשוד שיובא היום לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

אילוסטרציה
Back to top button