בידורמבזקים

לאן נעלמה בר רפאלי ? "נשארה מחוץ לרשימה"

בשנה האחרונה בר רפאלי נעלמה מנושאי השיח שמנהלים גולשים ברחבי העולם ומהתקשורת הבינלאומית. כך עולה מבדיקה של הישראלים הפופולאריים בעולם שביצעה חברת ההייטק Taykey העוסקת בזיהוי טרנדים ונושאים פופולאריים ברשת.

גולשים רבים מרחבי העולם היו משתפים כתבות על רפאלי העוסקות בזוגיות שהיא ניהלה עם ליאונרדו דיקפריו והופעותיה על שער המגזין היוקרתי ספורטס אילוסטרייטד. אך כיום לא מתנהל עליה שיח בזירה הבינלאומית והיא נשארה מחוץ לרשימה.

הישראלים שכן יצרו שיח ברשתות החברתיות בשנה האחרונה ברחבי העולם הם אורן חזן. שבימים רגילים הדרמות הבלתי פוסקות שהוא מייצר נשארות בגבולות ישראל, אך גם העולם לא נשאר אדיש לתקרית הסלפי עם דונלד טראמפ במהלך ביקור ממלכתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופסור אמנון שעשוע עורר שיח רשת בעקבות אקזיט מובילאיי, האקזיט הגדול בתולדות המשק הישראלי. חברת אינטל רכשה את מובילאיי ביותר מ-15 מיליארד דולר ומנכ"ל אינטל העולמית בריאן קרזניץ' הגיע לישראל כדי להיפגש עם ראש הממשלה. סיקור האירועים המרובים גם לאחר הדיווח הראשוני על עסקת הרכישה שילב את פרופ' שעשוע פעמים רבות בשיח הרשת.

פטירתו של שמעון פרס (ז"ל). נשיא המדינה לשעבר הלך לעולמו והוא בן 93. ההודעה על פטירתו פורסמה בכלי תקשורת ברחבי העולם, מנהיגים ממדינות רבות ומאות כתבים זרים הגיעו לישראל כדי לסקר את לווייתו בשפות שונות וגולשים שיתפו והגיבו על האירוע ברשתות החברתיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עודד שיח רשת וכותרות בעולם כשקיים מסיבת עיתונאים יחד עם הנשיא האמריקאי עוד לפני פגישתם הראשונה בבית הלבן. בניגוד לפגישות מדיניות רגילות האישים קבעו את מסיבת העיתונאים עוד לפני הפגישה ביניהם, מה שמתח את משך הסיקור התקשורתי מפרסומי פרומו ועד לדיווחי סיכום. אמירותיהם של האישיים גם עודדו שיח ברשת, לדוגמה בקביעת טראמפ שהישראלים והפלסטינים יצטרכו להפגין גמישות. דברים אלו הועברו לגופי תקשורת דרך עשרות כתבים מרחבי העולם שהשתתפו במסיבת העיתונאים.

גל גדות התברגה בראש רשימת הישראלים האהובים בעולם, מאז ששמה נקשר עם הדמות וונדר וומן היא השיגה מאזן יוצא דופן ברשת עם היקף של 95% שיח חיובי בהקשר שמה. האחוזים הנותרים מחולקים ל- 4% שיח ניטראלי ו- 1% שיח שלילי. אחוז האהדה הגבוה הוא נדיר ביחס לשחקנים, שבדרך כלל שנויים במחלוקת, ובמיוחד לגבי ישראלים מוכרים המושכים אליהם שיח שלילי בגלל מוצאם.

גל גדות התברגה בראש רשימת הישראלים האהובים בעולם

הסטאראטפ Taykey משתמש בטכנולוגיות של בינה מלאכותית על מנת לנתח מאות מיליוני אינטרקציות מרחבי האינטרנט בכל יום ומצליב תוכן חדשותי עם שיחות ברשתות החברתיות. כך מתאפשר לסמן את הנושאים שעלו בתקשורת וגרמו לאנשים לדבר עליהם ברחבי העולם. לדברי עמית אבנר מייסד ומנכ"ל Taykey, זיהוי טרנדים ופופולאריות בינלאומית סביב נושאים חדשותיים מישראל דורש מאיתנו לבודד שיחות מכל רחבי העולם על ישראל ואז להבין מה הגורם שמביא לעלייה, או ירידה, בשיחות ובדעת הקהל על ישראל.

Back to top button