מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא מדינה ורעייתו השתתפו הערב בטקס הענקת פרס שיף

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה השתתפו הערב (ראשון) בטקס הענקת פרס שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית על שם חיים שיף, לשנת 2017, שהוענק השנה לאמן מתן בן כנען. בטקס שהתקיים במוזיאון תל אביב, נשאו דברים נשיא המדינה, מנכ"לית המוזיאון סוזן לנדאו ודובי שיף, בנו של חיים שיף.

בפתח דבריו בירך הנשיא את הזוכה בפרס, מתן בן כנען, שיצירותיו המיוחדות מבוססות בחלקן על סיפורי התנ"ך ואמר: "מי שמביט אל הציורים שלך, מתן, חש כאילו הרגע הזה כבר היה, הסיפור הזה כבר סופר ובגוף נספגת ההבנה עד כמה הסיפור האנושי, כל סיפור אנושי, הוא קדום ועכשווי, חד פעמי וחוזר על עצמו."

"אנחנו מגיעים לאירוע הענקת פרס שיף כשמסביבנו, בסביבה האמנותית, יהום הסער וטוב שכך, שהרי זו הוכחה נוספת שהאמנות הישראלית חיה ונושמת," אמר הנשיא והמשיך: "אמנות, היא כמו עין נוספת דרכה בוחנים את המציאות. אמנות היא הזדמנות לבריחה מהמציאות, לעימות עם המציאות, לשיחה עליה או לשתיקה." הנשיא הדגיש כי: "בתפקידה זה, האמנות איננה שייכת לאף צד, היא איננה אמנות מטעם ואסור שתהיה ואת חופש הביטוי העומד בבסיסה אסור בשום פנים ואופן להשתיק. מן הצד השני, אסור שנושאי דגל האמנות יקדשו אותה, יקבעו אותה. היא לא שייכת למיליה מסוים, לעמדות פוליטיות מסוימות, לטעם קובע."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא ביקש להודות לדורון לוריא, האוצר הראשי של מוזיאון תל אביב, עם יציאתו לפנסיה, ובתום דבריו, הודה לדובי שיף, על עשייתו הרבה ועל הנצחת אביו חיים שיף: "דובי, יש לי תחושה שאביך היקר, חיים שיף, היה לא רק גאה בדרך בה בחרת להנציח אותו באמצעות הפרס הנפלא הזה, אלא גאה לא פחות בשיח שאירוע ההענקה מעורר מדי שנה. ראה ברכה בעשייתך זו."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

Back to top button