מבזקיםצבא וביטחון

מזל טוב! צה"ל הקים את גדוד "לביא הבקעה"

טקס מרגש נערך היום (ראשון) במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, מפקד מערך הגנת הגבולות, תת-אלוף מרדכי כהנא ומפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אלוף משנה אופיר לויוס. במהלך הטקס, קיבל סגן אלוף ניר דופט את הפיקוד על הגדוד. הטקס שהתקיים בגן הלאומי קומראן, התקיים בעקבות הקמת גדוד "לביא הבקעה".

גדוד ״לביא הבקעה״ הינו גדוד חי״ר קל המשלב בתוכו לוחמים ולוחמות, הכפוף לחטיבת הבקעה והעמקים שבפיקוד המרכז. הגדוד עתיד להיות כוח גזרתי ייעודי אשר יהיה אמון על הביטחון השוטף בבקעת הירדן ועל ההגנה על גבולה המזרחי של מדינת ישראל. הקמת גדוד ״לביא הבקעה״ תעמיק את האחיזה המבצעית בגזרת הירדן לשמירה על ביטחון תושבי האזור והגנה על גבולות מדינת ישראל.

מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אל״ם אופיר לויוס: "גדוד ׳לביא הבקעה׳ יהווה מודל לשירות משותף ושמירה על טוהר המידות. ערך הדבקות במשימה והניצחון בכל מפגש קרבי יהוו מצפן מרכזי בפעילות המבצעית ובאימונים וכלל פעולות הגדוד יכוונו לתכלית זאת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקדים לוחמים וחיילים- היו חלוצים, היו ראשונים בכל, דאגו לשירות משמעותי ומכבד לכל חייל וחיילת. זכרו כי משימתינו הראשונה היא להגן ולשם כך נקריב ככל אשר נידרש. כל מסדר, כל נוהל קרב, כל תרגול ומודל, כל ביצוע וכל תחקיר הינם הראשונים לעיצוב הנורמות ומורשת הגדוד."

מפקד גדוד "לביא הבקעה", סא״ל ניר דופט: "נגן בחירוף נפש על ארצנו מולדתנו, מהווה חברת מופת המכילה את כלל הפסיפס הישראלי, נכבד את האדם באשר הוא ונעמוד בכל משימה שתוטל עלינו. תתברך האומה הישראלית בחייליה ומפקדיה. ״עם כלביא יקום״."

צילום: דובר צה"ל

Back to top button