חדשות הארץמבזקים

המשרד להגנת הסביבה: 54% מהחופים שנבדקו נמצאו נקיים

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור הפוקד את החופים בחודשי החופש לשמור על הסביבה ולאסוף את הפסולת מהחוף. הרשות החופית המלוכלכת ביותר: גן רווה. הרשויות החופיות הנקיות ביותר, אילת, אשדוד, תל-אביב יפו, בת ים וחוף השרון

ממדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה לתאריכים 6-20 ביוני עולה, כי 54% מהחופים שנבדקו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד" – זאת, לעומת 60% במדד הקודם. בתקופה המקבילה אשתקד 51.5% מהחופים דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד".

הרשות החופית המלוכלכת ביותר היא גן רווה; ואילו הרשויות החופיות הנקיות ביותר במדד הן אילת, אשדוד, תל-אביב יפו, בת ים וחוף השרון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החופים הנקיים ביותר בישראל הם: ארסוף דרום, הצוק, תל ברוך, בת ים, אשדוד דרום, ובאילת – דג סוף, מפרץ השמש ואלמוג שמורה פתוחה דרום. החוף המלוכלך ביותר בישראל במדד האחרון הוא חולות פלמחים – גן רווה.

יש לציין, כי האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות.

מדד "חוף נקי" מתפרסם אחת לשבועיים כחלק מתוכנית כוללת של המשרד להגנת הסביבה, במסגרתו נשלחים מפקחי המשרד לבדוק את נקיונן של 66 רצועות חוף לא מוכרזות.

תוכנית "חוף נקי" היא יוזמה ייחודית של המשרד להגנת הסביבה, שמטרתה למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבינלאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל. התוכנית בנויה מניקוי; אכיפה; הסברה, חינוך ופרסום; ניטור פסולת ימית; והפחתה במקור.

בתמונה: פסולת שהשאירו המתרחצים בחוף פולג. צילום: עמיר ארד

Back to top button