מבזקיםצבא וביטחוןרצועת עזה

ליברמן:"אין לנו כוונה ליזום מהלך צבאי ברצועת עזה"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן נאם היום (חמישי) בכנס בהרצליה. ליברמן התייחס לרצועת עזה ואמר,"אין לנו שום כוונה ליזום מהלך צבאי ברצועת עזה, המטרה שלנו זה למנוע מלחמה, ואתה יכול למנוע מלחמה רק באמצעות יצירה הרתעה אמיתית, אמינה, שמונחת על השולחן ואף אחד לא מפקפק באמינות שלך. זה קודם כל התפקיד הראשון".

לגבי כל מה שקורה ברצועת עזה אמר ליברמן,"אני פועל, מהרגע שנכנסתי למשרד הביטחון, לפי אסטרטגיה ברורה. מה אנחנו רוצים בסוף ברצועת עזה? הרי המצב הזה לא יכול להימשך לנצח. לצערי, אפילו על האסטרטגיה שלנו ברצועת עזה אי אפשר לדון אפילו בקבינט, כי אם אני אסביר את זה בקבינט, אז דקה אחרי זה אנחנו נראה את זה בכל האתרי האינטרנט ובכל כלי התקשורת. אבל אתם חייבים להיות בטוחים, שלפחות מבחינת משרד הביטחון כיום, אנחנו מובלים את הדברים לא מדחי אל דחי, אנחנו לא מזדנבים אחרי האויב, אלא אנחנו מובילים קו ברור עם אסטרטגיה ברורה".

ליברמן התייחס גם למשבר החשמל בעזה ואמר,"מדובר במשבר פנים פלסטיני. אני לא חושב שאנחנו צריכים להיכנס לשם בכוח, המשבר הזה לא הולך להיפטר. אבו מאזן לא עשה קיצוץ חד פעמי. לפחות כרגע כוונותיו להמשיך ולקצץ, ובתוך כמה חודשים להפסיק בכלל להעביר תשלומים גם עבור הדלק וגם עבור התרופות וגם עבור המשכורות וגם עבור עוד הרבה דברים נוספים. כלומר, זה כבר לא משהו טקטי שהוא עשה, חד פעמי. אצלו זו אסטרטגיה. אסטרטגיה להערכתי כפולה: גם לפגוע בחמאס, וגם אולי לגרור את חמאס לעימות מול מדינת ישראל. אחרת אין לי הסבר למה הוא עשה דבר כזה חד צדדי בלי לתאם איתנו, בלי לתאם את זה עם המצרים או עם הירדנים. פשוט צעד חד צדדי, שהוא גם ממשיך להוביל אותו באופן חד צדדי. לכן המסקנה שלי היא, שבתוך תוכו הוא מקווה לראות אותנו בתוך עימות עם רצועת עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תמונת ארכיון
Back to top button