מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הרצוג נפגש עם ממשלת קנטון באזל ועם נציגי הקהילה היהודית בשוויץ

במסגרת ביקורו בשוויץ, נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שלישי) עם חברי ממשלת קנטון באזל, אחד מעשרים ושישה הקנטונים של שוויץ.

קנטון באזל מורכב מהעיירות בטינגן, רייהן ובאזל. בין חברי הממשלה נכחו נשיא ממשלת קנטון באזל, באט יאנס וראשי המשרדים הבכירים של ממשלת הקנטון.

לאחר מכן, הנשיא ורעייתו נפגשו עם נציגי הקהילה היהודית בשוויץ, וכן עם הוועד הפועל של ההסתדרות הציונית העולמית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין הנציגים במפגש עם הקהילה היהודית נכחו הרב הראשי של הקהילה בבאזל, משה באומל, מנהלת הקהילה, איזבל שרלקמן ובכירים נוספים.

הקהילה היהודית בשוויץ מונה כיום כ-18 אלף יהודים, כאשר הקהילות הגדולות ביותר נמצאות בציריך ובג'נבה לצד קהילות נוספות בבאזל, ברן ולוזאן.

נשיא המדינה פתח ואמר: "האתגרים שלכם זהים לאלו של העם היהודי בתפוצותיו: השמירה על הזהות היהודית, החינוך יהודי, החשיבות לשמירת המרכזיות של עם ישראל, והדרך לבנות מנהיגות צעירה שתוביל את הקהילה בעתיד. הקהילה היהודית בשוויץ קטנה, אך בעלת השפעה עצומה בהרבה תחומים".

רעיית הנשיא הוסיפה: "אני שמחה להיות פה ולראות את כולכם. הקהילה היהודית בשוויץ כפי שאתם יודעים מוכרת לי היטב ויקרה לליבי, יש לנו זיקה גדולה לקהילה, במיוחד בז'נבה. למרות שקהילתכם לא גדולה במיוחד, יש המשכיות, יש מעורבות של הדור הצעיר, וזה מחמם את הלב".

עם תום המפגש המרגש הנשיא הודה לנציגי הקהילה ואמר: "אני מאחל לכולכם הצלחה רבה, זהו כבוד גדול ותענוג עצום להיות פה כנשיא מדינת ישראל. נתראה בשנה הבאה בירושלים!"

צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button