חריש: הלימודים ברונה רמון נדחו בעקבות אירועי אלימות
הלימודים בבית הספר היסודי רונה רמון בחריש נפתחו היום (שישי) בשעה 10:00, לאחר שהסתדרות המורים הודיעה על דחיית תחילת יום הלימודים בעקבות אירוע אלימות חריג שאירע אתמול (חמישי). לפי הודעת ההסתדרות, תלמיד נהג באלימות כלפי אנשי צוות חינוכי ותלמידים, ואמו נהגה באלימות פיזית כלפי עובדת הוראה.
מנגד, אמו של התלמיד דחתה את הטענות לאלימות מצדה. לדבריה, היא הגיעה לבית הספר לאחר שהתבקשה לקחת את בנה, ובמהלך ניסיון להוציאו מהמקום נוצר מגע בינה לבין המורה. בשלב זה אין קביעה רשמית בלתי תלויה באשר לפרטי האירוע, והדברים מיוחסים לצדדים שמסרו אותם.
בהסתדרות המורים מסרו כי בעקבות האירוע נקבעו הבוקר שיחות הסברה לצוות החינוכי, אולם קבוצת הורים שהתנגדה למהלך הגיעה אל כניסת בית הספר. לפי ההודעה, ההורים התעמתו עם צוות המוסד והשמיעו איומים, קללות וגידופים כלפי המנהל ואנשי צוות נוספים.
עוד נטען בהודעת ההסתדרות כי כאשר מנהל בית הספר ביקש להגיע לרכבו, הורים מנעו ממנו לצאת מהחניה, צעקו לעברו והניפו ידיים באופן מאיים. עובדות הוראה שליוו את המנהל ספגו, לפי ההודעה, נאצות ואמירות פוגעניות, ואחת מהן נחשפה גם לאמירות בעלות אופי גזעני. יו״ר הסתדרות המורים בסניף חדרה, סיגלית יעקובי, שהגיעה לבית הספר כדי ללוות את הצוות, ספגה אף היא אלימות מילולית, לפי ההסתדרות.
בעקבות האירועים הודיעה הסתדרות המורים כי ביום ראשון יחלו הלימודים בבית הספר בשעה 10:00. כיתות התקשורת בבית הספר צפויות לקיים יום לימודים רגיל.
מיכאל פינטו, יו״ר האיגוד המקצועי בהסתדרות המורים, מסר כי לא ייתכן שהורים יגיבו באלימות להחלטה שנועדה להגן על צוותי החינוך. לדבריו, הסתדרות המורים תמשיך להעניק גיבוי לעובדי הוראה ותדרוש הצבת גבולות ברורים מול איומים, לחץ ואלימות.
יעקובי אמרה כי הורים אמורים להיות שותפים לדרך החינוכית ולא מי שמטילים אימה על צוותי החינוך. לדבריה, אירוע שבו הורים מגיעים לבית הספר, מאיימים, מקללים ורודפים אחרי מנהל פוגע בתחושת הביטחון של אנשי החינוך וביכולת לנהל מוסד חינוכי תקין.
בשלב זה לא נמסרו פרטים רשמיים על מעורבות משטרה, על נפגעים או על צעדים משמעתיים שננקטו בעקבות האירועים. זהות התלמיד, בני משפחתו והמעורבים האחרים לא פורסמה, ואין לקבוע בשלב זה ממצאים מעבר לטענות ולדיווחים שנמסרו על ידי הגורמים המעורבים.
האירוע בחריש מחדד את שאלת המוגנות של צוותי הוראה בתוך בתי הספר ואת גבולות השיח בין הורים לבין מוסדות חינוך. מחלוקות בין הורים לצוותים הן חלק בלתי נפרד מחיי בית הספר, אך גורמי חינוך מדגישים כי עליהן להתנהל בערוצים מוסדרים ומכבדים, ללא איומים, השפלות או פגיעה באנשי צוות.
עם זאת, מדובר בשלב זה באירוע נקודתי בבית ספר אחד, ואין להסיק ממנו לבדו על מגמה רחבה במערכת החינוך. ככל שיימסרו עדכונים נוספים מגורמים מוסמכים, ניתן יהיה להשלים את תמונת המקרה ואת הצעדים שיינקטו בהמשך.












תגובות הגולשים 0
הצטרפו לדיון והשאירו את דעתכם על הכתבה