תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל תוקם בדימונה בהספק 265 מגה-וואט
הסגירה הפיננסית להקמת תחנת הכוח הסולארית הגדולה בישראל הושלמה, והתחנה תוקם בדימונה עם הספק של 265 מגה-וואט. מדובר בפרויקט שעתיד להציע את תעריף החשמל הנמוך ביותר בישראל, כאשר המחיר הצפוי יהיה נמוך מ-6.5 אגורות לקוט"ש. הקמת התחנה בדימונה מהווה שלב משמעותי בקידום ייצור אנרגיה מתחדשת בישראל.
במקביל, משרד האנרגיה והתשתיות מפרסם נתונים חדשים על פוטנציאל ייצור החשמל הסולארי מגגות ומשטחים פתוחים במרחב המבונה, המוערך בכ-20 ג׳יגה-וואט. בנוסף, הממשלה ממשיכה לבחון טכנולוגיות אחסון גז טבעי בקנה מידה גדול לשמירה על רציפות האספקה למשק.
בתחום הגז הטבעי, בעלי החזקות במאגר לוויתן מחויבים להגיש הצעות למכירת גז לצרכנים המקומיים במהלך התקופה בה מותר להם לייצא גז לחו"ל. לצד זאת, בעקבות המשבר באזור הורמוז, ישראל צפויה להעביר לגרמניה דלק סילוני.
נתוני צריכת הדלקים לחודש מרץ 2026 עודכנו לאחרונה באתר משרד האנרגיה והתשתיות. במקביל, פורסמו המלצות מועצת הנפט מה-6 במאי 2026.
בתחום החברתי, מופעל פיילוט בשדרות ובנגב המערבי לאקלום דירות רווחה, במטרה להיאבק בתופעת "עוני באנרגיה".
בתחום התחרות בשוק החשמל, למעלה מ-400 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקי חשמל פרטיים, כאשר כ-25 אלף הגישו בקשות לניוד בחודש אפריל בלבד. היעד שהוצב הוא להגיע ל-2 מיליון צרכנים החשופים למחירי חשמל מוזלים.
משרד האנרגיה עדכן גם את מדיניות התמיכה במחקר ופיתוח לשנת 2026, הכוללת קולות קוראים להגשת הצעות בתחומי האקדמיה, הזנק, חלוץ והדגמה. בנוסף, פורסמו משרות פתוחות, ובהן סטודנט/ית לרשות הגז הטבעי ומנהלי תחומים בחדשנות באנרגיה ובמיזמים לקידום אנרגיה מקיימת.












תגובות הגולשים 0
הצטרפו לדיון והשאירו את דעתכם על הכתבה