תרגול רב-מערכתי של מד"א להיערכות לאירועי חירום בהילולת מירון

חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום השלימו בימים האחרונים תרגילי יום ולילה שנועדו להיערך לאירועי חירום במהלך ההילולה השנתית לרבי שמעון בר יוחאי במירון. התרגילים התקיימו בשטח ההדלקה בהר, במהלכם דימו אירוע רב נפגעים וכללו טיפול רפואי בפצועים ב-3 זירות מרכזיות בעקבות נפילות טילים וכטב"מים.
התרגול נערך בהובלת משטרת ישראל ובנוכחות מפקד מחוז צפון, ניצב מאיר אליהו, בכירי מד"א, ובשיתוף פעולה עם צה"ל, כבאות והצלה, פיקוד העורף, המשרד לשירותי דת, המשרד לביטחון לאומי וארגוני הצלה נוספים. צוותי מד"א התאמנו על שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בהם רכב חפ"ק, טרקטורונים ייעודיים לפינוי פצועים ואמבולנסים, וכן תורגל תיאום פינוי פצועים למנחת מסוקים וחבירה למסוק מד"א צפוני.
החובשים והפראמדיקים של מד"א, יחד עם עמותות ההצלה הפועלות תחת הארגון, צפויים לאבטח רפואית את רבבות המתפללים הצפויים להגיע למקום בימים שלישי ורביעי הקרובים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף. במקום יוצבו עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, מסוקי פינוי, אופנועי תגובה מהירה וכלים ייעודיים נוספים, שיבטיחו מענה רפואי מהיר ומקיף בעת הצורך.
פראמדיק מד"א שמעון ביסמוט, שפיקד על כוחות מד"א בתרגיל, ציין כי במהלך התרגילים נעשה שימוש בטכנולוגיות שפיתח הארגון ובכלי חילוץ מתקדמים, ובדגש על תרגול חבירה עם צוותי מסוקי מד"א לפינוי פצועים מדומים.
מנכ"ל מד"א, אלי בין, הדגיש: "מד"א, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, השלים בתרגיל את ההיערכות לקראת האבטחה הרפואית להילולת הרשב"י במירון. שיתוף הפעולה עם כלל הגורמים, בהם המשטרה, כבאות, פיקוד העורף, צה"ל, המשרד לשירותי דת, המשרד לביטחון לאומי ועמותות ההצלה, הוא מהותי להצלחת המשימה. צוותי מד"א יפעלו בהר מירון עד לסיום ההילולה ויעניקו טיפול מקצועי ומהיר לכל נזקק".
תמונות נוספות
















תגובות הגולשים 0
הצטרפו לדיון והשאירו את דעתכם על הכתבה