מד"א תרגל אירוע רב נפגעים כחלק מהיערכות להילולה במירון
חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום קיימו ביממה האחרונה תרגילים במדמה אירוע רב נפגעים בשטח ההדלקה במירון, במסגרת היערכות לאירוע ההילולה השנתית לרבי שמעון בר יוחאי, הצפויה בימים שלישי ורביעי הקרובים. בתרגילים, שנערכו בלילה וביום, השתתפו מאות אנשי הצלה בשיתוף משטרת ישראל, פיקוד העורף, צה"ל, כבאות והצלה, המשרד לביטחון לאומי, משרד לשירותי דת ועמותות ההצלה הפועלות תחת מד"א.
בתרגולים דימו טיפול רפואי בפצועים בשלוש זירות מרכזיות כתוצאה מנפילות טילים וכטב"מים. צוותי מד"א העניקו טיפול לפצועים המדומים תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וכלים ייחודיים, בהם רכב חפ"ק, טרקטורונים ייעודיים, מסוק וצוותי תגובה מהירה. אמבולנסים של מד"א פינו את הפצועים לנקודת חבירה עם המסוק הצפוני של הארגון, לתרגול פינוי מוסק.
פראמדיק מד"א שמעון ביסמוט, מפקד כוחות מד"א בתרגיל, הסביר כי במהלך התרגילים הופעלה לראשונה טכנולוגיה חדשה וציוד חילוץ מתקדם, המיועדים לשימוש במקרי חירום המוניים. לדבריו, התרגול כלל את כלל האמצעים המיוחדים שפותחו במגן דוד אדום עבור אירועים רחבי היקף.
מנכ"ל מד"א, אלי בין, ציין כי תרגול המדמה אירוע רב נפגעים בהר מירון מסייע להשלמת ההערכות לאבטחה הרפואית לקראת ההילולה. לדבריו, שיתוף הפעולה עם כלל גופי החירום ועם מאות מתנדבי עמותות ההצלה מחזק את המענה הרפואי הצפוי למתפללים הרבים שיגיעו להר. עוד הדגיש כי החובשים והפראמדיקים של מד"א יימצאו בהר מירון עד לסיום האירוע, במטרה להעניק טיפול מהיר ומקצועי ככל שיידרש.
צילום: תיעוד מבצעי מד״א












תגובות הגולשים 0
הצטרפו לדיון והשאירו את דעתכם על הכתבה