משפטי/פלילי

שלושה מהדרום נאשמים בהברחת עשרות אקדחים מירדן בתמורה לסמים

לפני זמן קצר (חמישי) הוגשו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום נגד שלושה תושבי הדרום, בגין הברחת עשרות אקדחים מירדן לישראל בתמורה לסמים. מהחקירה עולה כי השלושה ייצאו סמים מסוג חשיש לירדן באמצעות רחפנים, ולאחר מכן קיבלו בתמורה כלי נשק שהוברחו חזרה לישראל.

מודעה

הפעילות הפלילית התבצעה בין נובמבר 2025 לינואר 2026, במהלכה הגיעו הנאשמים מספר פעמים לאזור הסמוך לגבול ישראל-ירדן כשהם מצוידים בעשרות קילוגרמים של סם מסוכן. ברחפנים שחוברו אליהם חבילות הסם, הם שלחו את המטען לירדן, ובדרך חזרה הועברו אקדחי "גלוק". בסך הכול, ייצאו כך כ-120 ק"ג חשיש והחזירו לישראל כ-48 אקדחים, שחלקם נמכרו מאוחר יותר בתמורה לעשרות אלפי שקלים לאקדח.

כתבי האישום מפרטים כי עלי אלסריעה, בן 28 מכסיפה, ואהל אלצראיעה, בן 24 מאבו ג'ויעד, וזייד אבו גויעד, בן 23 מערערה, חברו יחד לגורם מהצד הירדני לצורך ביצוע ההברחות. בחלק מהמקרים רכשו ואהל ועלי גם נשקי 16-M מתושב האזור, כאשר עבור כל נשק שולמו סכומים שבין 45,000 ל-50,000 שקלים.

לנאשמים מיוחסות עבירות של ייבוא, הובלה, החזקה וסחר בנשק, וכן ייצוא והחזקת סמים מסוכנים בכמויות גדולות. חלקם מואשמים גם בעבירות סחר בנשק.

החקירה נוהלה על ידי ימ"ר דרום ושירות הביטחון הכללי.

מודעה
תגובות
נשמח לשיח ענייני ומכבד. תגובות פוגעניות יוסרו.
האם הכתבה עניינה אותך?
סה״כ הצבעות: 0
תגובות הגולשים
0 תגובות
כתוב תגובה
התגובה שלך תתפרסם לאחר אישור עורך האתר.
Back to top button