בריאות

מפגש ראש הממשלה ושר הבריאות בחמ"ל הבריאות הלאומי במהלך מבצע "שאגת הארי"

*הודעת משרד הבריאות*
*מוכנות מערכת הבריאות – מבצע "שאגת הארי"*
*ראש הממשלה ושר הבריאות ביקרו בחמ״ל הבריאות הלאומי*
בתום סקירה על פעילות מערכת הבריאות במבצע "שאגת הארי" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מערכת הבריאות של ישראל פועלת במקצועיות ובשליטה מלאה גם תחת אש." שר הבריאות חיים כץ הוסיף כי "המעבר משגרה, לכוננות למלחמה התבצע תוך שעות ספורות."
ראש הממשלה ושר הבריאות ביקרו אתמול (ב') בחמ״ל הבריאות הלאומי של משרד הבריאות. במהלך הביקור הציג מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, את פעילות מערכת הבריאות במבצע "שאגת הארי", כפי שהיא מנוהלת בזמן אמת מחמ"ל הבריאות הלאומי.
במהלך הביקור הוצגה לראש הממשלה פעילות החמ״ל המרכזת את עבודת כלל מערכת הבריאות, כולל בתי החולים וקופות החולים, זמינות הצוותים הרפואיים ומלאי הציוד והתרופות הקיים. פעילות זו מתבצעת תוך תיאום מלא עם כלל גורמי הביטחון והחירום. כמו כן, הוצגה היערכות בתי החולים הפועלים במרחבים ממוגנים, תוך הרחבת היכולת לקליטת נפגעים ושמירה על רציפות טיפולית באמצעות קופות החולים ובתי החולים לכל אורך תקופת הלחימה.
נוסף על כך, הוצגה ראש הממשלה הפעילות המאומצת להגנת העורף האזרחי, לרבות המענה הרפואי והנפשי לנפגעים, המענה הניתן למפונים והשירותים הרפואיים הניתנים לציבור ברחבי הארץ.
במסגרת הסקירה הוצגה גם פעילות ההסברה לציבור, המבוססת על נתונים רפואיים והערכת מצב יומית של מערכת הבריאות, שמטרתה להנגיש הנחיות מצילות חיים ולצמצם פציעות שניתן למנוע.
*ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הערכה לפעילות מערכת הבריאות ולניהול הלאומי בזמן חירום, ואמר:* "מערכת הבריאות של ישראל פועלת במקצועיות ובשליטה מלאה גם תחת אש. ההנחיות לציבור וההסברה מצילות חיים ומסייעות לצמצם פציעות שניתן למנוע. אני מודה לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד, לכלל הצוותים הרפואיים ולכל העוסקים במלאכה שפועלים מסביב לשעון למען אזרחי ישראל."
*שר הבריאות חיים כץ:* "אני מודה לעובדות ולעובדי מערכת הבריאות על העשייה המדהימה ועל המחויבות להבטיח שירות מיטבי ומוגנות מירבית. המעבר משגרה לכוננות מלחמה התבצע בתוך שעות ספורות, בזכות המקצועיות, שיתוף הפעולה והיכולת לפעול במהירות וללא חסמים מיותרים. אנו מקיימים מדי יום הערכות מצב בבוקר ובערב, בוחנים את הנתונים בזמן אמת, לומדים מהשטח ומחדדים את המענים הנדרשים כדי להמשיך לחזק את המערכת גם בשעת חירום."
*מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב:* "מאז תחילת מבצע 'שאגת הארי' מוביל משרד הבריאות את פעילות מערכת הבריאות לנוכח מדיניות ברורה: שמירה על מאמץ הכוננות לצד קיום שגרת פעילות של מוסדות הבריאות החיוניים ככל הניתן. מערכת הבריאות מציגה מצוינות בשעת חירום, הנשענת על מצוינות בשגרה. כפי שהצגנו לראש הממשלה במהלך ביקורו, אנחנו פועלים בתיאום מלא עם פיקוד העורף במטרה לאפשר רציפות טיפולית ככל הניתן, תוך שמירה קפדנית על בטיחות ומוגנות המטופלים והצוותים הרפואיים, ומוכנות לאירועים רבי נפגעים. חמ"ל הבריאות הלאומי מהווה את לב לבו של המאמץ לתיאום מלא של כלל המענים הרפואיים, מאמץ הנשען בראש ובראשונה על יתרונה הבולט ביותר של מערכת הבריאות: המקצועיות של נשותיה ואנשיה ויכולתם לפעול במהירות ובשיתוף פעולה למענם של אזרחי ישראל גם בשעת חירום מורכבת ומאתגרת זו."

האם הכתבה עניינה אתכם?
לחצו על אחת האפשרויות או הצטרפו ישירות לדיון בתגובות.

תגובות הגולשים 0

הצטרפו לדיון והשאירו את דעתכם על הכתבה

האימייל לא יוצג באתר, וישמש רק לעדכון על תגובות המשך.
תגובות עשויות לעבור אישור מערכת לפני פרסום.
טוען תגובות...
Back to top button