מבזקים

החטופות ששבו: שמונה חודשים במנהרות חשוכות, השהייה בקבוצה שיפרה את מצבן

שבע חטופות ישראליות ששוחררו לאחרונה משבי חמאס בעזה חושפות את התנאים הקשים בהם הוחזקו במשך שמונה חודשים במנהרות תת-קרקעיות, ללא אור יום. כך עולה מעדויות שמסרו לצוות הרפואי שטיפל בהן עם שחרורן.

מודעה

סגן קצין הרפואה הראשי, אלוף-משנה ד"ר אבי בנוב, חשף בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס פרטים על תנאי השבי של החטופות. לדבריו, חלק מהנשים הוחזקו בבידוד מוחלט במנהרות תת-קרקעיות, בעוד אחרות שהו בקבוצות. "החטופות שהוחזקו יחד היו במצב בריאותי טוב יותר בהשוואה לאלו ששהו לבד", ציין ד"ר בנוב.

בימים האחרונים לפני שחרורן חל שיפור בתנאי החזקתן. על פי עדויות החטופות, הן הורשו להתקלח, לקבל בגדים נקיים ואף קיבלו מזון משופר. "הן נראו במצב טוב יותר וחייכו בסרטוני השחרור", מסר ד"ר בנוב, אך הדגיש כי למרות זאת, עם שובן לישראל ניכרו בחלקן "סימני הרעבה קלה".

במקביל, נחשף כי חמאס מקיים "תהליך שיקום מואץ" לחטופים לקראת שחרורם. במסגרת זו, מעניק הארגון לשבויים מזון מזין יותר וחומרים ממריצים בימים שלפני שחרורם, במטרה ליצור רושם כי זכו ליחס הולם במהלך תקופת השבי.

מודעה
תגובות
נשמח לשיח ענייני ומכבד. תגובות פוגעניות יוסרו.
האם הכתבה עניינה אותך?
סה״כ הצבעות: 0
תגובות הגולשים
0 תגובות
כתוב תגובה
התגובה שלך תתפרסם לאחר אישור עורך האתר.
Back to top button