מבזקיםפוליטי / מדיני

"אם המבצע היה נכשל נתניהו היה אשם, אף מילת הערכה בהצלחה"

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז התייחס בנאומו אתמול (שני) במליאת הכנסת לפרישתם של חברי המחנה הממלכתי מהממשלה, ולהתנהלות חסרת האחריות של האופוזיציה כלפי הממשלה.

מעוז: "בשמאל אוהבים מאוד את מנחם בגין, אבל בעיקר כדי לחבוט בליכוד", פתח מעוז. "הם רק מנסים להסתיר איך הם שפכו את דמו כשהיה ראש ממשלה. אבל מנחם בגין היה לפני כן ראש אופוזיציה, ובתור ראש אופוזיציה הוא ידע מהי אחריות לאומית, מהי ממלכתיות ומה זה שהמדינה לפני הכל".

לדבריו: "לאחר מבצע יונתן באנטבה אמר מנחם בגין, ואני מצטט: "אנו נותנים כבוד היום בשם האומה כולה לצבאנו, לרמטכ"ל ועוזריו, למפקדים והחיילים, אשר הוכיחו כי אמנם כן, חודש דור המכבים בימינו. מבקש אני לומר שלכולם הזכות, אבל ראש ממשלה הוא ראש צוות. ראש צוות, בעוד כולם אחראים, שם על שכמו עוד טיפה אחת של אחריות. ומי יודע איזה כובד לטיפה הזאת. לכן היום אומר לראש הממשלה בשם האופוזיציה – השקפותינו שונות, אנו נמנים על מחנות שונים. בבית הזה החופשי עוד בוודאי יהיו ויכוחים בינינו, יסודיים, רציניים, ואולי אף חריפים. אבל היום הזה, בכל ליבנו נאמר: ראש הממשלה, כל הכבוד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר: "איפה מנחם בגין ואיפה אנשי האופוזיציה, אלו הוותיקים, ואלו שהצטרפו אליהם כעת. ממלכתיות? הכי חוסר ממלכתיות שיכול להיות. המדינה לפני הכל? הפוליטיקה הקטנה, ההנחיות מאמריקה והאינטרסים האישיים שלכם לפני הכל. אחריות לאומית? חוסר אחריות לאומית. חוסר אחריות לאומית ביחס לראש ממשלה שלקח על שכמו את ההחלטה לצאת למבצע ההרואי, מבצע ארנון. הרי אם המבצע היה חלילה נכשל, כל כך הייתם נהנים לשפד את ראש הממשלה על הגריל. אבל כשהמבצע הצליח? אף מילה של הערכה והכרת הטוב."

הוא המשיך: "חוסר אחריות לאומית בעזיבת הממשלה בזמן מלחמה, כשהחטופים עדיין במנהרות ותושבי הדרום והצפון עדיין עקורים. חוסר אחריות לאומית בזריקות עידוד לאויבינו, כשאתם נותנים להם תקווה שהנה עוד רגע הכל פה מתפרק. בושה לכם".

הוא הוסיף: "לסיום אמר סגן השר אבי מעוז: "בע"ה עכשיו, כשגנץ וחבריו פרשו מהממשלה, אין מי שיעצור את הקבינט מלהכות באויבינו בדרום ובצפון. הגיע הזמן לנצח בעוז ובגבורה, בלי מגבלות ובלי היסוסים. הגיע הזמן להחזיר את ההרתעה. הגיע הזמן לפעול בכל הכח כדי להשיב את תושבי הצפון והדרום לבתיהם, ואת כל החטופים לבני משפחותיהם במהרה בימינו אמן"

אבי מעוז
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

2 תגובות

  1. והחמסניק לא ויתר, רדף אחרי ארגמני עם אר.פי.ג'י וואי וואי כל הזמן התמונה שלו רודף אחריה לא מניחה לי. אבל אין מה לדאוג, לביבי תמיד יש מזל של הרגע האחרון. אתם לא זוכרים איך פרס זכה בבחירות ולמחרת בוקר חדש ביבי עלה לשלטון. אין אין כמו ביבי. מלך. קוסם. ככה חילץ את ארגמני. אבל למה הוא חיכה עד שאימא שלה כבר כמעט ת.נ.צ.ב.ה

  2. הוא כשלון מוחלט ככה וככה תראה תמדינה אל היא נראת מחירים עולים כל בוקר תראה תצפון מה זה נראה לכם הצלחה זה בול כשלון מוחלט בלי לקחת אחריות

Back to top button