מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק – שידורים מחו"ל של רשת אל-ג'זירה יחסמו בישראל

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיש הצעת חוק שתסמיך את שר התקשורת לחסום את שידורי אל-ג'זירה בישראל, גם כשמקור השידורים הוא מחוץ לישראל. כזכור, חוק אלג'זירה הנוכחי מאפשר לאסור את שידורי הערוץ והסרת אתר האינטרנט רק אם מדובר על שידורים דרך ספק תכנים ישראלי או אתר אינטרנט שיושב על שרת ישראלי. מצב זה מאפשר לערוץ להמשיך לשדר באין מפריע דרך צלחות לויין פרטיות כפי שמקובל ונפוץ במגזר הערבי, רשתות חברתיות כמו יוטיוב ואחרות, ואתרי תוכן שאינם יושבים על ספק ישראלי.

על פי הצעת החוק של ח"כ סוכות, שר התקשורת יוכל להורות לחסום את שידורי הערוץ באופן אקטיבי, כך שלא יתאפשר לצפות בו בישראל. כך למשל, שר התקשורת יוסמך להורות למערך הסייבר להשתמש בכל דרך שיש לו כדי למנוע וליירט את השידורים האלה באמצעים שעומדים לרשותו. בנוסף, ח"כ סוכות מציע להטיל סנקציות עד שישה חודשי מאסר נגד אדם הפועל לשדר את ערוץ אל ג'זירה. כך, שידורי הערוץ תהווה עבירה פלילית.

לבסוף, על פי החוק של ח"כ סוכות, הסמכויות לסגירת אל-ג'זירה לא יפקעו בסוף מלחמת "חרבות ברזל", או בסוף חודש יולי, כפי שנקבע במקרה שהמלחמה לא תיגמר עד אז, אלא יוצמדו לתוקפו של מצב החירום השורר בישראל מאז שנת 1948 ומוארך בכל שנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ צבי סוכות מסר: "החוק הקודם נגד אל-ג'זירה היה קריאת כיוון חשובה, אך לא הוביל לשינוי הרצוי בשטח. ערוץ ההסתה אל ג'זירה יושב קטאר ומסית נגד מדינת ישראל יום יום שעה שעה, ואנחנו מאפשרים לזה לקרות. כעת, החוק שאני מקדם, ימנע מערוץ הטרור לפרוץ לתחומי מדינת ישראל".

ח"כ צבי סוכות
ח"כ צבי סוכות. צילום: דוברות חה"כ

Back to top button