מבזקיםתנועה ותחבורה

ראש העיר כרמיאל: רכבת בין כרמיאל לקריית שמונה זו בשורה גדולה

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי אמר כי "התוכנית שאושרה להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה, תסייע בפיתוח הכלכלי של כרמיאל והאזור". ראש העיר אמר את הדברים לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, בראשותו של בועז יוסף, אישרה בשבוע שעבר (שני) את התוכנית להקמת מסילת הרכבת בין כרמיאל לקריית שמונה, שתכלול על פי הודעת הוועדה, מסילה כפולה באורך של כ-54 ק"מ ותאפשר נסיעה במהירות של כ-160 קמ"ש.

קונינסקי : "אישור התוכנית, מהווה בשורה גדולה וחשובה לתושבי כרמיאל והאזור כולו והיא תכלול: שדרוג משמעותי של תחנת הרכבת כרמיאל מערב והקמת תחנה חדשה – תחנת כרמיאל – נחף מזרח, באזור התעשייה המרחבי כרמיאל שתשרת את תושבי כרמיאל, נחף, מזרח בקעת בית הכרם ויישובי הסביבה, תתמוך בפעילות העסקית והכלכלית של אזור התעשייה והמסחר המרכזיים של האזור. הרכבת גם תקל על עומסי התנועה, בעיות החנייה, תצמצם את זיהום האוויר ותאפשר לתושבים ליהנות מתחבורה ציבורית נוחה ומהירה יותר.
בהמשך, אף יוקם מסוף מטענים".

מהודעה הועדה המחוזית על אישור התוכנית עולה כי, המסילה תתחיל בתחנת כרמיאל ותסתיים בקריית שמונה, כאשר יותר מ-20 ק"מ מהמסילה יעברו במנהרות. ראש העיר סיכם: "אני מבקש להודות לכל מי ששותף לפרויקט החשוב הזה, ובמיוחד לוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון ולמשרד התחבורה. בכוונתנו להמשיך ולפעול על מנת לקדם את הפרויקט בהקדם האפשרי ולשדרג בכך את איכות החיים של תושבי כרמיאל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי
צילום – אייל מן

Back to top button