כלכלהמבזקים

ועדת הכלכלה אישרה את תקנות הפטור לעוסקים בשירותי ייזום תשלום

ועדת הכלכלה של הכנסת סיימה היום (ראשון) לאשר את התקנות שנועדו להסדיר את העיסוק בשירותי תשלום ייזום תשלום ושירות מידע פיננסי, שנועדו לקבוע אילו חברות יהיו פטורות מחובת הרישוי. חוק שירותי תשלום וייזום תשלום, שאושר במסגרת חוק ההסדרים בשנה שעברה, הסדיר את פעילות הגופים החוץ בנקאיים הנתונים שירותי תשלום וחייב את הפועלים בתחום לפעול ברישיון ופיקוח של רשות ניירות ערך.

בשבוע שעבר קיימה הוועדה בנושא שתי ישיבות, בסופן סוכם להאריך את תקופת הביניים בה מפעילי מועדוני הלקוחות ומנפיקי תווי שי יוכלו להמשיך לפעול ללא רישיון, עד לבחינת פעילותם והסדרתה לצורך עמידה בכללים לשמירה על כספי הלקוחות ובעלי העסקים. לפי התקנות שאושרו היום, מועדוני הלקוחות ומנהלי מרקט פלייס המתווכים בין מוכרים לקונים יזכו לפטור מחובת רישוי עד ל-31בדצמבר 2024, ומנפיקי אמצעי תשלום (תווי שי) יזכו לפטור מחובת רישוי עד 6 ביוני 2027.

עם זאת, כדי להגן על הלקוחות תחול החל מסוף השנה על הפטורים מרישיון שמנפיקים אמצעי תשלום חובת גילוי נאות, והם יצטרכו להודיע ללקוחותיהם אודות הפטור מרישוי ועל כך שרשות ני"ע אינה מפקחת עליהם. באשר לענף תווי השי ציינה מנהלת מערכת החקיקה ברשות ניירות ערך, אורית שרייבר, כי הרשות בוחנת האם נדרשת הסדרה ייעודית לחברות בתחום הזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אוהד טל, שמילא את מקומו של היו"ר, אמר בישיבה כי "אישורן וכניסת החוק לתוקף הן מהלך חשוב מאוד להורדת יוקר המחיה והגנה על הצרכנים בישראל." כאמור, בתום הדיון אושרו התקנות פה אחד, בקולותיהם של ח"כ טל וח"כ ולדימיר בליאק.

ועדת הכלכלה - דן אילוז - אוהד טל
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button