מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד בעצרת: "הגאווה גמרה להסתתר. אני גאה בכם"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם היום (ה') בעצרת הגאווה והסובלנות בירושלים ואמר, " אנחנו לא נאבקים פה רק על זכויות הקהילה, אנחנו נאבקים על הזכות להיות עם חופשי בארצנו".

לפיד אמר, " לפני שנתיים היתה לי הזכות להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון שנאם בכנס של הקהילה הגאה. מדינת ישראל צעדה מאז אחורה. אני באתי הנה כדי להזכיר לכם: האהבה תנצח, התקווה תנצח, הגאווה תנצח. אף קבוצה אנושית בהיסטוריה לא קיבלה את הזכויות שלה בלי מאבק. לא הנשים, לא השחורים, לא היהודים, לא הלהט"בים. לזכויות שמגיעות לנו לא צריך לחכות. צריך ללכת ולהלחם עליהם".

עוד אמר, "אנחנו לא נאבקים פה רק על זכויות הקהילה, אנחנו נאבקים על הזכות להיות עם חופשי בארצנו. אין דבר כזה חופש רק לסוג אחד של אנשים. אין דבר כזה חופש רק למגזר אחד, מגדר אחד, נטיה מינית אחת. מה שהממשלה לא מבינה הוא שהם כבר הפסידו. הם הפסידו כי הילדים שלהם כבר אחרים, והנכדים שלהם לא מבינים על מה הם מדברים. הם הפסידו כי בשולחן השבת של המצביעים שלהם יש אחיין גיי שאמא שלהם אוהבת, יש בת דודה לסבית שבאה עם החברה שלה, יש זוג הומואים שעשה ילד ומגדל אותו באהבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הוסיף, "המצעד חשוב השנה יותר מאי פעם. פה אנחנו נזכרים שלא רק על חייה של מדינת ישראל אנחנו נלחמים, אלא גם על השאלה איזו מדינה תהיה פה. מה הערכים שלה. במה היא מאמינה. אנשים אומרים לנו, "תהיו סבלניים, זה תהליך." האם הם היו מקבלים את זה שיגידו ליהודים שאנטישמים תוקפים אותם, "תהיו סבלנים, זה תהליך. תנו להם זמן, עם הזמן הם ישנאו יהודים קצת פחות?" באנטישמיות צריך להלחם, בדיוק כמו שבשנאת להט"בים צריך להלחם. זה בדיוק אותו דבר. לשנוא יהודים ולשנוא להט"בים זה בדיוק אותו דבר. זה לשנוא אנשים לא בגלל משהו שהם עשו, אלא בגלל מה שהם.

יו"ר האופוזיציה שיתף, "לפני שלושה חודשים נולדה נעמי, בתו של חבר הכנסת יוראי להב הרצאנו ובן זוגו צפריר. לפני חודשיים נולדה עוד נעמי, בתם של יואב בני ובת זוגו שי, הנכדה הראשונה שלי. אני נשבע מפה לשתיהן, לנעמי ונעמי, אתן תגדלו בעולם שבו אין הבדל בין משפחה של אבא ואבא, משפחה של אמא ואמא, ומשפחה של אבא ואמא. נעמי ונעמי, העתיד שייך לכן, ובעתיד שלכן אתן תאהבו מי שתרצו, איך שתרצו, בכל דרך שתרצו.

לבסוף סיכם, "אני גאה לעמוד פה היום אתכם. אני גאה בקהילה הזו. אני גאה באנשים שבאו לכאן היום. אני גאה להיות חלק מהמאבק הזה. אני גאה בעובדה שאנחנו לא מוותרים. הגאווה לא מסתתרת. הגאווה גמרה להסתתר. אני גאה בכם".

ארכיון. צילום: עידו רימון

17 תגובות

  1. באמת טיפש מה הם היסתתרו צועדים בעירום חופשי ידביל מי המטומטמים שבוחרים בך

  2. אין שכל אין דאגות, פולט שטויות מהפה , זה מה שיש לאיש הזה לדבר,

Back to top button