מבזקיםצבא וביטחון

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "פעלו מהר, לפני שיהיה מאוחר מדי"

בעקבות הארועים האחרונים של ירי לעבר ישובים ישראלים בשרון מטול-כרם, פנתה היום (חמישי) ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, במכתב לשר הביטחון, יואב גלנט, בבקשה דחופה לפעול ולמנוע את האסון הבא – הגדרת אזור חיץ, עיבוי כוחות צה"ל ומג"ב, סגירת הפרצות בגדר, עיבוי כיתות הכוננות בישובי קו התפר, הגברת האכיפה על סייעני שב"חים ויישום כל פעולות הביטחון הדרושות למניעת האסון הבא ולהגברת תחושת הביטחון.

"אנו יודעים שחורשי רעתנו לא מתכנסים לרצועת עזה בלבד", כתבה פיירברג-איכר, "קיימים קיני טרור במקומות רבים ביו"ש, גם בערים ובכפרים צמודים לגדר המערכת. לצערנו ולהפתעתנו גילינו את הקלות הבלתי נסבלת שבה מצליחים תושבים פלסטינים לחצות את גדר המערכת ולהגיע לישוב.."

עוד כתבה פיירברג-איכר: "כולי תקווה שהפעם ניישם לקחים שנכתבו לצערנו בדם רב של אחיותנו ואחינו, אין לנו את הרצון או הסקרנות לגלות על בשרנו מה עלול לקרות בעקבות פרצות אבטחתיות, או חוסר מתן מענה ל'בעיות' הידועות לגורמי הביטחון. התושבים מודאגים ובצדק, המציאות שבה מאות ואולי אלפי פלסטינים חוצים את גדר ההפרדה, בעשרות פרצות, היא לא הגיונית ומערערת את תחושת הביטחון של כולנו. אנו מצפים מגורמי הביטחון לעשות את המוטל עליהם, בראש ובראשונה תיאום בין כלל הגורמים וביצוע הערכת מצב אינטגרטיבית, לשפר את הליקויים הטכניים, להדק את השמירה והאיסוף במרחב הגדר, לפעול ביד תקיפה וחריפה כלפי המסתננים ובכך להגביר את תחושת הביטחון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנו ממליצים על הגדרת אזור חיץ מהגדר לעומק השטח הפלסטיני ומרחב פרימטר סטרילי שימנע ממסתננים להגיע לגדר. נדרש לעבות כוחות צה"ל ומג"ב ולקצר את זמן התגובה לאירועי הסתננות. יש לסגור את הפרצות בגדר ולתת מענה הולם לפרצות חוזרות ונשנות, להוסיף מכשולים מעכבים היכן שנדרש ואמצעים טכנולוגיים להתרעה ואיסוף".

"בשטחנו יש לעבות את כיתות הכוננות בישובים הסמוכים לקו התפר, לקיים פעילות מניעה כגון מחסומם ומארבים בנקודות תורפה ובצירים המובילים לישובים ולערים. יש להגביר את האכיפה על המעסיקים, המסיעים והמלינים של השוהים בלתי חוקיים בשטח ישראל. כולי תקווה שהפעם כל פעולות הביטחון הדרושות ושנכתבו גם בדוחות מבקר המדינה, ייושמו בהקדם עוד לפני האסון הבא, הלוואי שלא יגיע", סיכמה.

מרים פיירברג - נתניה
ארכיון צילום: פייסבוק מרים פיירברג

Back to top button