צרכנות

חמישה טיפים להארכת החיים של זר הפרחים

קרדיט תמונה FREEPIK

הקדמה

כולנו אוהבים לקנות זרי פרחים. זר פרחים מעטר את הבית של רהים מאיתנו בימי שישי לכבוד השבת. חלקנו אוהבים להביא או לקבל במתנה זרי פרחים בשל אירועים שונים כגון ימי הולדת, חתונות, חנוכת בית, ימי נישואין ועוד.

זרי פרחים יכולים לנבול מהר מאוד אם לא שומרים עליהם היטב וחבל שכך. ניתן להחזיק זר פרחים בבית בערך שבועיים עם שומרים עליו כראוי וכך אין צורך לקנות זר פרחים כל כמה ימים על מנת שהאגרטל לא ישב ריק בסלון.

לכן אספנו עבורכם חמישה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הזרים שלכם לכמה שיותר זמן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טיפ מספר 1: הזר עצמו

הזר עצמו דורש טיפול מיוחד כדי לדאוג לכך שיישאר חי זמן רב. ראשית, לפני שמכניסים את הזר לאגרטל עם המים יש לבצע חתך של החלק התחתון של הגבעולים של הזר. הסיבה לכך היא שכפי שניתן להבחין החלק התחתון של הגבעולים של הזר התייבש ולכן יהיה קשה לגבעול לקלוט אליו נוזלים, החתך מאפשר לחלק חדש ולח בזר להיות במגע עם המים וכך להמשיך 'לשתות' מהמים אותם תוסיפו לו.

מדי פעם מומלץ להסיר חלק מהעלים (כמובן בלי לפגוע במראה היפה של הזר!) וכן מומלץ להסיר עלים יבשים ופרחים שהתייבשו. הסיבה לכך היא שככל שיש יותר עלים ופרחים כך האנרגיה הנדרשת מהזר ליצור היא יותר גבוהה והוא לא תמיד יעמוד בעומס.

טיפ מספר 2: המים

המים הם אחד הדברים החשובים ביותר לשמירה על אורך חייו של הזר. המים הם מקור אנרגיה עיקרי כידוע לחי ולצומח והדבר נכון גם לזרי פרחים למרות שאינם מחוברים לאדמה יותר.

ראשית, כמובן חייבים להיות מים באגרטל תמיד, זר יתייבש מהר מאוד ללא מים על המים להיות פושרים. בנוסף כדאי לוודא שהמים מוחלפים בכל יומיים בערך על מנת לשמור על מים טריים וללא חיידקים לצמח.

את המים ששופכים לאגרטל יש לערבב עם ממש מעט סוכר, השומר על איזון בין חומרים שונים במים. בנוסף יש להוסיף ממש מעט אקונומיקה, בערך כפית אחת, על מנת להשמיד חיידקים מצטברים. חשוב לשים לב שלא מוסיפים כמות גדולה יותר של אקונומיקה שכן היא יכולה להרוג את הצמח!

טיפ מספר 3: האגרטל

הטיפ הכי חשוב בנוגע לאגרטל הוא לוודא שהאגרטל בו משתמשים הוא שקוף. זה טיפ מומלץ מאוד בגלל שכך ניתן להבחין בקלות אם המים בזר כבר עכורים וכן במצב הגבעולים של הזר.

בנוסף לכך כדאי להתאים את גודל וגובה הזר לגודל האגרטל. זר עבה צריך מקום על מנת שהעלים שלו לא ידחסו זה בזה ויסתירו אחד לשני את קרני השמש. זר גבוה צריך אגרטל גבוה על מנת שנוכל למלא את המים שבאגרטל עד מתחת לגובה העלים בלי להגיע אליהם. העלים שבתוך המים אינם יכולים לבצע פוטוסינתזה כראוי ובנוסף הם מזהמים את מי האגרטל.

טיפ מספר 4: מקום רכישת הזר

עוד טיפ חשוב הוא המקום ממנו קנינו את זר הפרחים. מומלץ לוודא שהמקום מנוהל על ידי אנשים המתמחים במקצוע ויודעים איך לטפל ואיך לאחסן ולשמור על הפרחים שלהם. אנשים רבים מקבלים זרים מחנויות פרחים שנראים לכאורה תקינים אך לאחר זמן קצר הזר נובל וזאת בשל תחזוקה לקויה של הזר בחנות.

טיפ מספר 5: מיקום זר הפרחים

הפרחים צריכים כידוע קרני שמש כדי לבצע פוטוסינתזה לייצור האנרגיה שלהם ולכן יש לשים את הזר שבתוך האגרטל במקום מואר ולא במקום אפלולי וחשוך. חשוב לשים לב עם זאת שקרני השמש אינם נוחתות ישירות על הזר מכיוון שכמות הקרינה של קרן אור ישירה היא גבוהה ועשויה לייבש ולהרוג את הפרחים.

בנוסף מומלץ שלא לשים את הזר במקום חשוף לרוח שכן היא מייבשת את הזר ותולשת ממנו עלים. בשל כך יש להרחיק את הזר גם ממזגנים ומאווררים המייצרים רוח מסוכנת לזר.

סיכום

לסיכום, במאמר זה הצגנו חמישה טיפים עיקריים שיעזרו לנו לשמור על הזר שלנו חי ויפה לזמן ארוך. ניתן לבצע את כל הטיפים שהצגנו בקלות ואין צורך בחומרים או יכולות מיוחדות כדי לעשות אותם כך שממש קל לשמור על הזר לאורך זמן. בהצלחה!

Back to top button