מבזקיםצבא וביטחון

אגף השיקום: אלפי פצועים בקרבות עשויים להתמודד עם תגובות נפשיות

על רקע מלחמת חרבות ברזל ובמטרה למנוע ולצמצם פוסט טראומה, משרד הביטחון מכפיל פי 3 את תקציב התמיכות לעמותות המסייעות לחיילים שעברו אירועי לחימה במהלך שירותם הצבאי.

על פי הערכות אגף השיקום, כ-8,000 מבין הפצועים שייקלטו עד סוף השנה, עשויים להתמודד עם תגובות נפשיות שונות, בהן חרדה, דיכאון, פוסט טראומה, קשיי הסתגלות, קשיי תקשורת ועוד.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר הנחה, בהמלצת אגף השיקום וועדת התמיכות המשרדית, להכפיל פי 3, את תקציב התמיכות לעמותות המסייעות לחיילים שעברו אירועי לחימה במהלך שירותם הצבאי. זאת במטרה לספק מענה מיטבי למשרתי צה"ל בסדיר ובמילואים הזקוקים לסיוע ותמיכה נפשית, בכדי למנוע מצוקה נפשית והחמרה בעתיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תקציב התמיכות של משרד הביטחון לטובת נושא חשוב זה יעמוד בשנת 2024 על 6 מיליון ש"ח. בראש ועדת התמיכות עומד סמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד, איתמר גרף.

במשרד הביטחון ציינו כי הגדלת התמיכה בעמותות נועדה להרחיב את הטיפול בחיילים בסדיר ובמילואים ולצמצם תגובות נפשיות בעקבות הלחימה. התמיכה באמצעות העמותות מתבצעת בקבוצות או בטיפול פרטני, הניתן על ידי מטפלים מקצועיים, לאלו שאינם נמצאים בתהליך הכרה כנכי צה"ל באגף השיקום, וכפי שאלו מוגדרים במבחן התמיכה.

משרד הביטחון ממשיך לפעול, בראייה מרחיבה, להגדלת המענים ויצירת רצף טיפולי של תמיכה נפשית, במהלך השירות הצבאי ולאחריו, מהלכים שנועדו למנוע התפתחות של פוסט טראומה.

פינוי - פצוע - חייל - מסוק
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button