מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק חדשה – יום חופש להורים שכולים ביום הזיכרון

ועדת העבודה והרווחה החלה לדון בהצעת החוק של ח"כ נאור שירי וח"כים נוספים, המבקשת לאפשר לעובד שאיבד בן משפחה בנסיבות אזרחיות יום חופש מעבודתו ביום האזכרה השנתית. דיון הוועדה נפתח בהקרנת סרטון חטיפת התצפיתניות מה-7 באוקטובר וכן בדברי נציגי משפחות חטופים, משפחות נרצחים ומשפחות שכולות.

נוסח הצעת החוק שאושר בקריאה טרומית קובעת כי מעסיק יאפשר לעובד להשתמש ביום חופשה המגיע לו על פי חוק מתוך המכסה השנתית ביום האזכרה. עם זאת, בדיון היום הבהיר יוזם החוק ח"כ שירי, כי ברצונו לשנות את הנוסח, כך שהחוק יוסיף יום חופש לעובד לצורך זה, מעבר למכסתו השנתית הרגילה. לדבריו: "אנחנו מדינה שבה השכול הצבאי זוכה ליחס רב, אבל בעניין השכול האזרחי יש עוד הרבה מה לעשות. יש משפחות רבות שצריכות סיוע והצעת החוק הזאת היא בעיני צעד ראשון, מינימלי המתבסס על הגיון ואנושיות בסיסית".

בנוסח הצעת החוק מוגדר 'בן משפחה' כהורים, בן זוג, ילדים, אחים ואחיות. עם זאת, במהלך הדיון היום עלתה האפשרות שבשלב הראשון, יחול הנוסח על הורים שאיבדו את ילדיהם בלבד. על פי נתוני ארגון "יקיר לי" המייצג את משפחות השכול האזרחי, בכל שנה נפטרים בישראל כ-2,200 ילדים, בני נוער וצעירים ממחלות ואסונות טראגיים. לדברי פיני רבינוביץ', יו"ר העמותה: "בתי הייתה חולה במשך שנתיים וחצי לפני שנפטרה והיא השאירה לנו צוואה, לדאוג להורים האלה שמלווים ילד במשך שנים, נשארים בלי ימי חופש, בלי ימי מחלה ונדרשים לחזור למקום העבודה ביום ה-8 לאבל. לא מדובר רק על כסף אלא על אמפתיה למשפחות. אנחנו שקופים, נמצאים במרפסת האחורית של משפחת השכול. לא נוותר עד שיכירו בנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נוכח השינויים בנוסח הצעת החוק ביקשו נציגי משרד האוצר ונציגי המעסיקים לבחון מחדש את משמעותיות השינוי מבחינה תקציבית ומבחינת ההשלכות על שוק העבודה. יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר הנחה את הצדדים לגבש עמדה, לבצע עבודה משותפת ולהגיע לנוסח מוסכם לקראת הדיון הבא בהצעת החוק.

ישיבת וועדת רווחה
צילום: נועם מושקוביץ
ישיבת וועדת רווחה
צילום: נועם מושקוביץ
ישיבת וועדת רווחה
צילום: נועם מושקוביץ
ישיבת וועדת רווחה
צילום: נועם מושקוביץ
ישיבת וועדת רווחה
צילום: נועם מושקוביץ
ישיבת וועדת רווחה
צילום: נועם מושקוביץ

Back to top button