בריאותמבזקים

לנוכח המלחמה: מכשיר מהפכני להפחתת חרדה אצל ילדים בפחות מ- 5 דק

רשות החדשנות של המרכז הרפואי בני ציון חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הסטארטאפ הישראלית RELAXELF, אשר פיתחה טכנולוגיה חדשנית וראשונה מסוגה בעולם לטיפול בחרדה וסטרס בקרב ילדים המסייעת להפחית את רמות החרדה והמתח בפחות מ- 5 דקות. בעקבות ההסכם ולנוכח המצב הביטחוני, המרכז הרפואי בני ציון ינסה להעניק את מירב התמיכה לפיתוח המכשור הרפואי כדי שיוכל להגיע לכמה שיותר אנשים.

מנהלת רשות החדשנות במרכז הרפואי בני ציון הגב' דורין ברבי ליבוביץ': "המכשיר מבוסס על שרוול נעים המדמה חיבוק, שבתוכו ישנם בלונים וחיישני נשימה המסייעים לווסת את הנשימה של הילד, כך, שבאמצעות שלוש פעולות פשוטות המבוצעות במקביל – מעקב אחרי הוראות המכשיר, כיווץ ושחרור של הבלונים ונשימת מיינדפולנס, הילד מגיע להקלה ורגיעה תוך 5 דקות".

סטרס ביום יום גורם לשורה של בעיות ובהן: מיגרנות, הפרעות שינה, השמנת יתר ודכאון. סטרס גם משפיע על החיים החברתיים של הילדים ואף על ההצלחה בלימודים, כאשר בעת עליית המתח והחרדה, הלב פועל מהר יותר, הנשימה נהיית רדודה ושטחית יותר וקצב הנשימה עולה לקצב מהיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחד המפתחות ליציאה מהלחץ ולחזרת מערכת העצבים המרכזית לאיזון טמון בשליטה בנשימה ומחקרים מוכיחים כי לנשימה מודעת (נשימת מיינדפולנס) השפעה מיידית על מערכת העצבים, והיא מאפשרת להירגע בטווח של 3-5 דקות.

הפיילוט הראשון של הטכנולוגיה החדשנית, שנערך לפני מספר חודשים ביישובים בעוטף עזה, הצביע על כך שהטכנולוגיה אפקטיבית במיוחד בהפחתת חרדה וסטרס בקרב ילדים. בפיילוט השתתפו 100 ילדים, והתוצאות הצביעו כי רמות החרדה והסטרס שלהם ירדו ב-90% לאחר השימוש בטכנולוגיה.

"הבנו שיש צורך אמיתי בטכנולוגיה חדשנית שתסייע לילדים להתמודד עם חרדה וסטרס", אמר מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן, שלדבריו, "ה-ELF היא טכנולוגיה פורצת דרך, שיכולה לשנות את הדרך שבה אנו מטפלים בילדים הסובלים מחרדה במיוחד בזמן מלחמה".

מן הראוי לציין, כי, רשות החדשנות של המרכז הרפואי בני ציון הוקמה לפני כשנה וחצי בהובלתן של סגנית מנהל המרכז הרפואי פרופ' זהבה ודס והגב' דורין ברבי ליבוביץ.

מכשיר להפחתת חרדה - המרכז הרפואי בני ציון
צילום: אראלה פינס
מכשיר להפחתת חרדה - המרכז הרפואי בני ציון
צילום: אראלה פינס

Back to top button