מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל מרחיב את ההתקפות ברפיח, עצורה פלסטינית נפצעה קשה ממטען

המלחמה בעזה נמשכת תוך הרחבת היקף הכוחות הפועלים בשטח. הלילה נכנסה חטיבת הנח"ל לאזור רפיח שבדרום הרצועה, בנוסף לארבע חטיבות נוספות שכבר פועלות במרחב – גבעתי, 401, 12 והקומנדו. בסך הכל, כעת נלחמות 10 חטיבות ברחבי עזה, מתוכן חמש ברפיח, שלוש בג'באליה ושתיים במסדרון במרכז הרצועה. מדובר בהיקף כוחות חסר תקדים מאז תחילת חודש ינואר.

מאז תחילת המבצע, כוחות צה"ל השמידו עשרות מטענים ברחבי הרצועה. כמו כן, דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסום כי לוחם נפצע קשה במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה.

ההסלמה בלחימה ברפיח, עם הרחבת ההתקפה הקרקעית על ידי כניסת חטיבת הנח"ל, הורגשה היטב במהלך הלילה גם בשטח ישראל, עם רעשי הקרבות שנשמעו למרחקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפעילות האינטנסיבית של צה"ל בעומק הרצועה נועדה לפגוע בתשתיות הטרור של החמאס ושאר הארגונים, תוך מאמץ למזער פגיעה באזרחים חפים מפשע. על אף הפעילות של צה"ל ברצועת עזה כבר 229 ימים, דו"ח אמריקני חשף היום כי רק כשליש מכוחו הצבאי של חמאס חוסל ומקצת המנהרות הושמדו, כך שרובן עדיין פעילות.

כמו כן, במהלך הלילה, רכב ממוגן מסוג "פנתר" של צה"ל עלה על מטען תופת בדרכו החוצה מג'נין, כשהוביל עצורה פלסטינית בשם ופאא ג'ראר, אשתו של ראש חוליית המחבלים שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל ב-2018. כתוצאה מהפיצוץ, ג'ראר נפצעה באורח קשה ורגלה נקטעה. היא פונתה במסוק צה"לי לקבלת טיפול בבית חולים בישראל.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button