כלכלהמבזקים

החברות הגדולות משכו את העתירות ויאלצו לחשוף נתונים

לאחר שבג"ץ הציע לחברות הגדולות במשק למשוך את עתירתן כנגד המפקח על המחירים במשרד הכלכלה, החברות הודיעו כי הן מושכות את העתירה ובכך יחוייבו לחשוף את נתוניהן. לפני שנה, כחלק ממדיניות משרד הכלכלה, פנה המפקח על המחירים במשרד הכלכלה ל-17 מהחברות הגדולות במשק ואשר לגביהן מצא המפקח, כי הן פועלות בתחום שהריכוזיות בו היא גבוהה, ודרש מהן להעביר אליו נתונים, שכוללים בין היתר, את עלויות הייצור והרווחים שלהן. החברות סרבו לעשות כן ועתרו לבג"ץ בטענה כי דרישת המפקח נעשתה בחוסר סמכות.

בדיון שהתקיים היום בבג"ץ, בית המשפט איפשר לעותרות להשיב עד מחר האם הן מושכות את העתירה. ככל שכך, העותרות יידרשו להעביר את הנתונים למפקח על המחירים כפי שהתבקשו. בהמשך לקבלת הנתונים המפקח יוכל להבין את רווחיות החברות ממספר מוצרים מובילים ונמכרים שלהן, ובכך לגבש המלצה לבחינת כלי הפיקוח על המחירים בהתאם לסמכויות הנתונות בחוק, ככל שיידרש.

החברות שעתרו כנגד המפקח על המחירים: התאחדות התעשיינים, תה ויסוצקי, שטראוס, קימברלי קלארק, סוגת, אוסם, יוניליוור, סנו, החברה המרכזית למשקאות. כן פנה המפקח לקבל את הנתונים מהחברות הבאות, איתן הגיע המשרד להסדר מוקדם: יפאורה תבורי, חוגלה, דיפלומט, אבוט, נטו, שסטוביץ', תחנת קמח דגן, אנג'ל, דגנית ענבר

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ניר ברקת
ארכיון. צילום: סיון פרג

Back to top button