בריאותמבזקים

"אסור לנו לשבת מהצד ולתת לדברים לקרות מעליהם"

השבוע התקיים כנס ייחודי של החברה הישראלית לרפואת מין ומגדר במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), בהשתתפות יו"ר, מייסד ומוביל את רפואת המגדר – פרופ' מרק גלזרמן, ד"ר אסנת לבציון קורח מנכ"לית המרכז הרפואי שמיר, פרופ' קרן אברהם דיקאנית הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית, שירה רודרמן מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, רופאים, חוקרים ואנשי מקצוע מובילים בתחום רפואת מגדר.

הכנס בא לתת דגשים מיוחדים לנושאים אקטואליים כגון: היבטים של מין ומגדר בצל המלחמה עם דגש על פוסט טראומה ודחק נפשי, תקיפה מינית בגברים ובנשים והשלכותיה על פריון הריון ולידה ודיכאון לאחר לידע גם לגברים, פריצת דרך בחקר אלצהיימר בנשים ובגברים ועוד.

ד"ר אסנת לבציון קורח , מנהלת המרכז הרפואי שמיר : "אנחנו במרכז הרפואי שמיר, יחד עם קרן רודרמן התחלנו במחקרים ייעודיים לתחום פרופ' גלזרמן האיר את הדרך בנושא רפואה מותאמת מין ומגדר אבל יש עוד דרך ארוכה לפנינו. יש bid data בבתי החולים ובקהילה ובעזרת שת"פ נוכל ללמוד את הרפואה מחדש. הרבה מאוד קונספציות קרסו ב- 7 לאוקטובר אחת מהן היא נשים. אנחנו עדים למעשי גבורה של נשים לוחמות, רופאות, פרמדיקיות, חובשות העומדות בחזית והראנו שאנחנו יכולות ואף יותר מזה. אסור לנו לשבת מהצד ולתת לדברים לקרות מעליהם- אנחנו צריכות לקחת את המושכות ובאמצעות מחקר ולימוד מחדש של הרפואה להטמיע את רפואה מודעת מין ומגדר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' קרן אברהם דקאנית הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב: "רפואה מודעת מין ומגדר זה עולם ומלואו ואנו נדרשים לעשות שינויים בלימודי הרפואה באוניברסיטה . יש דור חדש של סטודנטים שרוצים ללמוד מחדש בדרך הנכונה ואני תומכת בהכנסת שפה חדשה וחומרים חדשים מותאמי מגדר למרצים ולמרצות שלנו. הגיע הזמן לשינוי אמיתי" .

פרופ' ציון חגי , יו"ר הסתדרות הרפואית: "לפני 15 שנה ייסד פרופ גלזרמן את החברה הישראלית לרפואת מגדר, אנשים לא הבינו על מה מדובר. היום המצב השתנה מקצה לקצה . יותר ויותר רופאים התחילו לחקור ולהתעמק בנושא המגדר ב- 12 החודשים האחרונים התפרסמו בעולם 1989 מאמרים בתחום רפואה מודעת מין ומגדר, מתוכם 42 עבודות של מוסדות אקדמאיים ישראליים. זהו תחום מתפתח ומרתק הזוכה לחשיפה משמעותית ולשיניים הלכה למעשה בשטח כמו תרופות מיועדות לנשים, טיפול אישי מגדרי בקהילה שהן בבחינת תיקון עולם בתחום הרפואה".

שירה רודרמן מנכ"לית קרן משפחת רודרמן: "אנחנו נמצאים כאן, המרכז הרפואי שמיר, המנוהל על ידי אישה המאמינה ברפואה מגדרית פורצת דרך. אנו שותפים מלאים לחזונה של ד"ר אסנת לבציון קורח לחקור ולקיים רפואה נשית מגדרית. נשים מאז ומעולם היו דמויות מפתח וזה הזמן ליצור שינוי מערכתי ממשי ברפואת המחר. יחד נצעיד את הרפואה הנשית קדימה ואני מאמינה שכנס זה, הוא בבחינת הבשורה לעתיד לבוא. יישר כוח לכל העושים במלאכה".

רפואת מין ומגדר בשמיר - בית חולים אסף הרופא
צילום: דוברות שמיר
רפואת מין ומגדר בשמיר - בית חולים אסף הרופא
צילום: דוברות שמיר
רפואת מין ומגדר בשמיר - בית חולים אסף הרופא
צילום: דוברות שמיר
רפואת מין ומגדר בשמיר - בית חולים אסף הרופא
צילום: דוברות שמיר

Back to top button