מבזקיםפוליטי / מדיני

ישראל וגואטמלה חתמו על הצהרה לשיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי

ישראל וגואטמלה חתמו אמש (חמישי) על הצהרה לשיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי בין המדינות ברקע הקריאות המתגברות בעולם להטלת חרם אקדמי ומדעי על ישראל.

ההסכם לשיתוף פעולה בהובלת שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל נחתם אמש בגואטמלה סיטי בנוכחות המנהל הכללי של מכון ההכשרות הגואטמלי (INTECAP) מר אוסקר צ'ינצ'ילה, ושגריר ישראל בגואטמלה מר יפתח קוריאל כחלק מהעמקת הקשרים הארגוניים והלאומיים שמקיים משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה עם עשרות מדינות בעולם ובכלל זה באמריקה הלטינית.

גואטמלה היא המדינה הגדולה באמריקה המרכזית ואוכלוסייתה המונה כ -18 מיליון איש היא פרו- ישראלית ומקיימת קשרי חוץ חמים עם ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך ביקורה נועדה השרה גמליאל לפגישות עבודה עם נציגי הועדה הלאומית למדעים בגואטמלה, עם נשיאת הוועד ליחסי חוץ חברת הפרלמנט קרולה לוקרסיה רייס ועם מנכ"ל ובכירי מכון מיזם ההכשרות וההדרכות הממשלתי, המוביל את תחום פיתוח ההון האנושי בגואטמלה באמצעות הדרכות והכשרות מקצועיות בתחומים רבים ובכלל זה טכניים, והנדסיים.

הבכירים ציינו את עוצמתה הטכנולוגית והמדעית של ישראל כמרכז חדשנות עולמי ואת תקוותם כי השת"פ המדעי בין המדינות יעמיק ויביא לתנופה כלכלית וטכנולוגית.

בין הסעיפים המרכזיים הנכללים בהצהרה לשיתוף פעולה מדעי טכנולוגי, הקמת וועדה מדעית משותפת לשתי המדינות לבחינת נושאי מחקר ופיתוח משותפים, קידום מחקרים מדעיים משותפים באמצעות קולות קוראים של צוותי מחקר מעורבים. בנוסף, חילופי משלחות, חוקרים ומדענים בתחומי חקלאות, מים ,בינה מלאכותית ועוד.

עוד בביקור, השרה לחדשנות ומדע סיירה במעבדות ובמרכז לחדשנות של INTECAP שם צפתה בפיתוחים טכנולוגים שמוביל הארגון.

שרת החדשנות, המדע, והטכנולוגיה גילה גמליאל: "משרד המדע בראשותי ניצב בחזית ההתמודדות עם גלי החרם וההשתקה של מוסדות וחוקרים ישראלים באירופה ובארה״ב.ההסכם עם גואטמלה- המדינה הגדולה במרכז אמריקה, הינו חלק מהמאמצים לבלום מגמה מסוכנת זו ויישום מדיניותי למציאת אפיקי שיתוף פעילה חדשים באזורים אסטרטגיים תוך הבטחת עליונות החדשנות,המדע והטכנולוגיה הישראלית."

גילה גמליאל - גואטמלה - הסכם

גילה גמליאל - גואטמלה - הסכם

גילה גמליאל - גואטמלה - הסכם

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button