חדשות חוץמבזקים

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לראשונה מאז הטבח לדיון בנושא החטופים

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לראשונה מאז הטבח המזעזע ב-7 באוקטובר לדיון בנושא החטופים המוחזקים על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה. מדובר כאמור בדיון ראשון שמתקיים בעקבות מאמץ דיפלומטי ארוך של משלחת ישראל בהשתתפות איילת סמרנו, אמו של יונתן סמרנו ז״ל, שושן הרן שנחטפה ושוחררה וגילי רומן, שבת משפחתו כרמל גת חטופה בידי חמאס.

בדיון אמר שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן: "עד היום לא עשיתם דבר למען שחרור החטופים! איך אתם יכולים לקרוא להפסקת אש לפני שאתם עושים כל מה שניתן כדי להחזיר החטופים הביתה?״; ״אם המועצה באמת רוצה שהמלחמה תסתיים, היא צריכה להציב את נושא שחרור החטופים בראש סדר יומה".

שגריר ישראל לאו"ם - גלעד ארדן
ארכיון. צילום: אוהד קב

עוד הוסיף כי "במהלך 32 השבועות מאז ה-7 באוקטובר, מועצת הביטחון והאו״ם לא עשו דבר כדי לשחררם. שום דבר. זה בלתי מוסרי ושובר לב. החטופים שלנו מוחזקים בתנאים של עינויים, מכות, ואונס. זה אמנם חשוב לפרסם ״קריאה״ לשחרור החטופים, כפי שעשיתם, אך אני שואל אתכם בכנות: האם אתם באמת חושבים שיש לזה השפעה כלשהי על חמאס? מצבם של החטופים הוא הנושא ההומניטארי הכי דחוף וקריטי שהמועצה צריכה לעסוק בו! המלחמה לא החלה בגלל המצב ההומניטארי בעזה. ב-6 באוקטובר הייתה הפסקת אש!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר ארדן הבהיר כי "החטופים – זו הסיבה שבגללה המלחמה התחילה, וזו הסיבה שהמלחמה ממשיכה. אם המועצה באמת רוצה שהמלחמה תסתיים, היא צריכה להציב את נושא שחרור החטופים בראש סדר יומה. הסיבה שהמלחמה התחילה היא משום שחמאס חטף את יקירינו כבני ערובה והוא מסרב לשחררם."

השגריר ארדן תקף בחריפות את המועצה על שתיקתה בנושא החטופים: "לחץ בינלאומי יכול להשפיע על חמאס, אך איזה לחץ הפעלתם על ראשי המחבלים? האם המועצה גינתה את חמאס ודרשה לאפשר לצלב האדום לבדוק את מצבם של החטופים? האם הטלתם סנקציות על הנהגת חמאס עד לשחרור כל החטופים? אילו פעולות עשיתם? שום דבר! תסתכלו בעיניים לאיילת, שושן וגילי ותנו להם תשובות!"

השגריר ארדן הדגיש את הסכנה לעולם, שבשתיקה וחוסר המעש נוכח מצבם של החטופים הישראלים: "חוסר המעש שלכם יוצר תקדים שיתמרץ ארגוני טרור לחטוף אזרחים. חטיפת אזרחים כבני ערובה – זה ״ניסוי״ שמנסים כעת על ישראלים – אך בקרוב זו יהיה תכנית העבודה של מחבלים בכל מקום בעולם. כך קרה גם עם טרור המטוסים והתקפות על מועדוני מוסיקה."

השגריר ארדן סיכם את דבריו: "תינוקות וזקנים נמקים במנהרות הטרור מתחת לאדמה- איך אתם יכולים לקרוא להפסקת אש לפני שעשיתם כל מה שאפשר כדי להחזיר אותם הביתה?"

לבסוף השגריר ארדן קרא למועצה לעבור מייד לפעולות שיביאו לשחרור החטופים: "יש להכיר בחמאס כארגון טרור. יש לקבל החלטות שמגנות את חמאס ודורשות שהצלב האדום יוכל לבקר את החטופים. הציבור בעזה חייב להבין שחמאס הוא זה שאחראי לסבלם בכך שהוא מחזיק בעינויים בני ערובה וגורם להתארכות המלחמה. אם נוכל סוף סוף לשפוך כאן אור על סבלם של החטופים, אם יוחלט על הפעולה הנכונה, אז נוכל לשלוח מסר ברור למחבלים בכל העולם: חטיפת אזרחים כבני ערובה היא פעולה בלתי נסבלת. תחשבו ביושר מה מדינותיכם היו עושות לו 132 אזרחים שלכם היו מוחזקים בידי טרוריסטים."

Back to top button