חדשות הארץמבזקים

אלו הזוכים בחידון התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשפ"ד

שני חתני חידון התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשפ"ד שנערך היום (שלישי) בירושלים כמידי שנה ביום העצמאות הם: אביתר מרדכי בר גיל, ודוד שאשא. במקום השלישי זכה דוב גאטהעלף מארצות הברית ולמקום הרביעי הגיעה נועה רבקה כאהן.

שר החינוך יואב קיש אמר בתום הארוע: "לכל אחד ואחת מהמתמודדים היה את כל החופש שבעולם, לעשות בזמנו ככל העולה על רוחו: לשבת מול המסכים, לבלות בים עם חברים, או לאמץ תחביבים שונים ומשונים".

שר החינוך קיש הוסיף: "אתם בחרתם בבחירה האמיצה והקשה להקדיש את זמנכם ללימוד ושינון טקסט היסוד של העם היהודי, ובכך אתם מספקים השראה לכל ילד וילדה יהודים ברחבי העולם. אני גאה בכם, וקורא לכל בן ובת נוער בעולם לחזור ולהעמיק בספר הספרים שלנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר קיש קרא לבני הנוער: "לשוב אל הסיפור המכונן שעיצב את זהותנו, לראות את עצמו כאילו הוא חצה עם בני ישראל את ים סוף, כאילו היא פסעה לצידו של אברהם אבינו בדרכו אל הארץ המובטחת, וכאילו הם עמדו בבית המקדש ושרו את שירי דוד המלך".

חידון התנ"ך העולמי לנוער תשפ"ד התקיים היום, יום שלישי ה-14 במאי 2024, יום העצמאות ה- 76 של מדינת ישראל, זו השנה ה-61 בעיר הבירה ירושלים, במעמד שר החינוך – יואב קיש, יו"ר הכנסת – אמיר אוחנה ומנכ"ל המשרד מאיר שמעוני.

השנה עמד החידון בנושא "גבורה ותקומה", הפסוק המוביל מספר במדבר: "הֶן עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא" (במדבר כ"ג, כ"ד). חידון התנ"ך הופק ע"י מנהל חברה ונוער במשרד החינוך בשיתוף הסוכנות היהודית וקק"ל

בחבר השופטים היו: יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, כותב השאלות יואב שלוסברג, אמונה כהן – כלת התנ"ך העולמית מאשתקד, איריס חיים – אמא של יותם חיים שנהרג מאש כוחותינו, הרבנית ימימה מזרחי
הדסה בן ארי סופרת ילדים שכתבה על אירועי המלחמה, יו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי, יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג, ויו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל.

חידון - תנ"ך - עצמאות
צילום: דוברות תקשורת והסברה משרד החינוך
חידון - תנ"ך - עצמאות
צילום: דוברות תקשורת והסברה משרד החינוך
חידון - תנ"ך - עצמאות
צילום: דוברות תקשורת והסברה משרד החינוך
חידון - תנ"ך - עצמאות
צילום: דוברות תקשורת והסברה משרד החינוך
חידון התנ"ך - משתתפים -
צילום: רונן חורש לע"מ

Back to top button