חגיםמבזקים

צפו בשידור החי מטקס המצטיינים בבית נשיא המדינה

צפו בשידור החי מטקס המצטיינים המסורתי לשנת תשפ״ד בסימן גיבורי וגיבורות המלחמה הנערך בבית נשיא המדינה ביום העצמאות ה – 76 למדינת ישראל. נשיא המדינה פתח את טקס החיילים המצטיינים במטס מיוחד לציון יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל

במטס השתתפו מטוסי ומסוקי הקרב של חיל האוויר שערכו מבנה הצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את כלל זרועות הצבא. הנשיא פנה אל טייסי המטס ברשת הקשר ואמר: "חיילות וחיילי, מפקדות ומפקדי צבא ההגנה לישראל – ביבשה, באוויר ובים. בשם עם ישראל, אני מבקש לחזק את ידיכם, ולומר לכם תודה. הנחישות והגבורה שלכם, הם התקווה והעתיד של מדינתנו".

בנאומו בפני המצטיינים ובני משפחותיהם אמר הנשיא הרצוג: חיילות וחיילים מצטיינים ומשפחותיהם היקרות, שר הביטחון, ראש המטה הכללי של צה"ל, אזרחיות ואזרחי ישראל. המעמד המרגש הזה הוא לא מובן מאליו השנה. השנה, אנחנו ביום עצמאות אחר. אנו גאים בעצמאותנו, בנס שהוא מדינת ישראל, אבל ליבנו מלא עצב וכאב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נמצאות איתנו כאן גם משפחות שכולות אהובות ויקרות. אנחנו בימים אלה מלאי: כאב של שכול, כאב של פצועים, כאב של אזרחים עקורים מבתיהם, כאב של חטופים. אני שב ואומר: אין גדולה ממצוות פידיון שבויים. וכפי שמארתי – עלינו לפעול באומץ ולבחור בחיים! לא ננוח ולא נשקוט. לא ננוח ולא נשקוט – עד שישובו בנות ובנים לגבולם.

יקיריי – התלבטתי לא מעט אם נכון לקיים השנה את הטקס המסורתי של יום העצמאות בבית הנשיא. כשהכאב, האבל והדאגה לחטופים וללוחמים וכל כך הרבה שכול ועצב מלווים אותנו כל הזמן – איך אפשר להתנהג כרגיל?! עכשיו, כשאני מתבונן בכם – מאה ועשרים המצטיינות והמצטיינים של צבא ההגנה לישראל – אני יודע שהחלטתי נכון. אתם מאה עשרים מגדלים של אור. מאה עשרים נחמות. מאה עשרים תקוות. הגבורה שלכם, ההצטיינות, הנחישות, הרעות ואהבת האדם, העם והמולדת – הם מקור העוצמה וההשראה שלנו. אתם מרימים את רוח העם, והעם כולו מצדיע לכם!

לכן, הטקס הזה – טקס מצטייני הנשיא ביום העצמאות ה-76 למדינת ישראל – אמנם מתקיים במתכונת מיוחדת ומותאמת – שמנכיחה את הכאב שאנו מרגישים; ובעצה אחת עם הרמטכ"ל – אך ורק בהשתפות המצטיינים ומשפחותיהם. אבל הוא מתקיים. בעוז, בגאווה ובהרבה תקווה שבשנה הבאה כבר נחזור לשמחה מלאה ושלמה.

כי עצם הקיום של הטקס הזה הוא הצהרה של כולנו: אנחנו לא ניתן לאויב לנצח אותנו! אנחנו מוכרחים להמשיך לנגן, ביחד, את המנגינה ההיסטורית, המרגשת, המחייבת, של עמנו, ושל המדינה האהובה שלנו – מדינת ישראל. מנגינה שנשזרת מדור לדור, מנגינה שכל-כולה צו נצחי: עם ישראל חי!

יקירינו המצטיינות והמצטיינים, 120 המופלאים, חיילות וחיילי צה"ל, מגיני ישראל ושומריו – מכל היחידות, עם שלל גווני הכומתות ומכל שדרותיה של החברה הישראלית; אתם מוכיחים שוב ושוב: הזכות לשרת בצה"ל ולהגן על ביטחון העם והמדינה היא זכות עצומה!! כולכם לקחתם חלק במלחמה. רבים מכם לחמתם בשדה הקרב, בקרבות קשים ביותר. הצלתם חיים ואיבדתם חברים. חלקכם נפצע, אפילו קשות, ויש מכם שהצטרפו למשפחת השכול הכואבת.

ההצטיינות והגבורה שלכם הן לא תולדה של הנשק שנשאתם או הפקודה שמילאתם. ההצטיינות היא בהחלטה – בבחירה שלכם – להתגבר על כל האתגרים, ולהתעלות לגודל השעה, כל אחת ואחד בדרכו ובמסגרת תפקידו – בחזית ובעורף. אתם בחרתם בשבריר שניה או בהתמדה של חודשים לפעול, להירתם, לחתור, להכווין, להסתער, לנתח, לחלץ, לגונן, להושיט יד ולהציל.

אתם בחרתם לגייס את כל הכוחות, הרצון, הכלים והניסיון שיש לכם לשירות העם והמדינה. את שעות האימה והחוסר אונים, בחרתם לתעל לשעת כושר והתעלות שעה שבה קניתם את עולמכם. תעצומות הנפש והגבורה שגיליתם הם הסיבה שנבחרתם כמצטיינים.

הבחירות הללו הן שבונות מדינה, הן שבונות אותנו ועוד יבנו אותנו. כך נראית תקומה. אתם, יחד עם כל המשרתות והמשרתים בצה"ל, וכל המשרתות והמשרתים בצורות שונות בגופי הביטחון, ביטחון הפנים החירום וההצלה, כולכם סמל לדור צעיר ומופלא. דור ישראלי חדור שליחות מנהיגות ונתינה. דור של תקווה.

בשם כל העם אני רוצה לומר לכם ולמשפחות המסורות והאהובות שלכם – שבנו וגידלו וטיפחו אתכם במסירות ואהבה שנים ארוכות: אנחנו גאים בכם. כל הכבוד לכם. יום עצמאות שמח ישראל!

טקס - מצטיינים - בית הנשיא
צילום: יגאל סלבין
טקס - מצטיינים - בית הנשיא
צילום: יגאל סלבין
טקס - מצטיינים - בית הנשיא
צילום: יגאל סלבין
טקס - מצטיינים - בית הנשיא
צילום: יגאל סלבין
טקס - מצטיינים - בית הנשיא
צילום: יגאל סלבין

צילום: ציפורה ביבי

Back to top button