חדשות הארץמבזקים

מיזם מרגש: 132 חולצות הוצבו בכניסה לבית הנשיא

בבית נשיא המדינה הוצב היום (שלישי) בכניסה למשכן מיצג של 132 חולצות צהובות המסמל את זעקתם של החטופות והחטופים המוחזקים בשבי החמאס, כך שכל הבאים בבית הנשיא יעברו דרכו ויעצרו להקדיש מחשבה, וללמוד מעט על האנשים שמאחורי השמות.

המיצג מונה 132 חולצות צהובות אשר כל אחת מהן עוצבה בעיצוב אישי ובאופן שמגלה מידע נוסף על החטוף או החטופה אשר אותה חולצה מייצגת. כל חולצה מציגה פרט יקר ערך עבור החטופים, תחומי עניין או סמל המזוהה עם הרגע הנורא בו נחטפו.

המיצג נעשה ביוזמת יעל רוזנשטיין שניידרמן בשיתוף עם מכינת גל, המכינה שאגם ברגר, החטופה בעזה הייתה בה. לצידם לקחו חלק במיצג אמנים נוספים ומגוונים ביניהם מעצבים ויוצרים מבצלאל, HIT ושנקר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצגתו של המיזם דווקא בבית הנשיא ביום העצמאות מעלה על נס את המטרה הנעלה לשמה נלחמים בנינו ובנותינו בצבא ההגנה לישראל. לדוגמה, את החולצות של משפחת ביבס, יצרה יזמית המיצג יעל רוזנשטיין שניידרמן ומשפחתה.

על חולצתו של ירדן ביבס מצוייר גזע עץ המתאר אותו כבסיס איתן של המשפחה החטופה, על חולצתה של שירי ביבס מצויירת לביאה המתארת את סיפור חטיפתה של שירי וילדיה אריאל וכפיר (שגם הם כינויים לאריות) בתחתית ציורה של שירי מצויר מצד אחד את קיבוץ ניר עוז הפורח ובצידו השני את עזה החרבה. על חולצתו של כפיר ביבס מצוירת בובת הפיל הורוד ומסביבו גדר תיל.

הפיל הורוד הוא בובה שכפיר השאיר מאחור, הבובה איתה הוא מצולם בתמונתו הקוראת להשיבו הביתה, ועל חולצתו של אריאל ביבס מצוירות שורת רכבות המסמלות את התמימות שבילדות, ואת מסכת הבאטמן הכה מזוהה עם אריאל.

את חולצתה של אגם ברגר ציירו מכניסטיות ממכינת גל, המכינה שאגם הייתה בה, יחד עם קבוצת קורצאק. בחולצה מצוירת מעין אישה שמחוברת בגופה לכינור, ההפיכה של הכינור לחלק מגופה של אדם מסמל את אהבתה לנגינה ואת התקווה שתשוב אלינו במהרה ותחזור לנגן על כינורה האהוב. את חולצתה של שני לוק, עיצבה ליהי הוד, על החולצה מצוירות הראסטות שכה מאפיינות את החיות של שני, ואת הרוח החופשייה שהייתה.

מיזם - חולצות - חטופים
צילום: יגאל סלבין
מיזם - חולצות - חטופים
צילום: יגאל סלבין
מיזם - חולצות - חטופים
צילום: יגאל סלבין

Back to top button