מבזקיםפוליטי / מדיני

גם השנה התקיים טקס האזכרה השנתי לחללי צה"ל החרדים בבני ברק

ביוזמתו של יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק בשיתוף פעולה עם תנועת 'אם תרצו', ופורום משרתי המילואים בראשות רס"ן במיל' אודי טנא, גם השנה התקיים טקס האזכרה השנתי לחללי צה"ל החרדים בבני ברק, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בבית העלמין 'שומרי שבת' בבני ברק, לזכרם של הקדושים שחירפו נפשם למען הגנת העם והארץ.

את הטקס יזמו לראשונה לפני מספר שנים יעקב וידר, חבר מועצת העיר ביחד עם הרב יצחק דרקסלר ז"ל, גיבור מלחמת יום הכיפורים שרבים מחבריו, גיבורי ישראל, טמונים במקום.

בטקס השתתפו שרים וח"כים מכל השדרה הפוליטית ובינהם השר לשעבר ח"כ עודד פורר וח"כ שרון ניר מישראל ביתנו, ח"כ טלי גוטליב וח'כ קטי שטרית מהליכוד וח"כ שמחה רוטמן, מיכל וולדיגר ואוהד טל. נוסף עליהם השתתפו חברי מועצת העיר, נציגי צה"ל, נציגי שב"כ, נציגי המשפחות השכולות, נציגי פורום משרתי המילואים בבני ברק, נציגי ההסתדרות הלאומית וועד עובדי אונברסיטת אריאל בראשות היו"ר חמדי חדי, נציגי מאהל המילואמיניקים, נציגי נכי צה"ל בתי ספר ומוסדות החינוך בבני ברק ותושבי העיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הטקס החל בהקראת פרק תהילים מפיו של יאיר טנא, תלמיד כיתה ד' בבית ספר אורי אורבך.

יו״ר ועדת חוקה, חוק ומשפט חה״כ שמחה רוטמן: ״כבימי שיבת ציון, אויבי ישראל כולם קשרו "יַחְדָּו לָבוֹא לְהִלָּחֵם בִּירוּשָׁלִָם". כמו בימי שיבת ציון, הפתרון הוא אותו פתרון שהציע אז נחמיה: ״מִן־הַיּוֹם הַהוּא חֲצִי נְעָרַי עֹשִׂים בַּמְּלָאכָה וְחֶצְיָם מַחֲזִיקִים וְהָרְמָחִים הַמָּגִנִּים וְהַקְּשָׁתוֹת וְהַשִּׁרְיֹנִים וְהַשָּׂרִים אַחֲרֵי כָּל־בֵּית יְהוּדָה…בְּאַחַת יָדוֹ עוֹשֶׂה בַמְּלָאכָה וְאַחַת מַחזֶקֶת הַשָּׁלַח״. גיבורי ישראל הקבורים כאן בבני ברק, היו בחייהם ובמותם התגשמות של שיבת ציון המודרנית. שנזכה להיות ראויים להם״.

השר לשעבר ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר: "יש חשיבות עצומה שהטקס הזה, שמאורגן בהתנדבות, יהיה ממלכתי ויתן את הכבוד הראוי לאלו שנפלו בהגנה על העם והארץ. אנחנו כאן מרכינים ראש יחד, כל עם ישראל, חילוניים, דתיים לאומיים וחרדים, כאיש אחד בלב אחד ומנציחים בזכרון עד את אלו שחירפו נפשם כדי שאנחנו נוכל לחיות כאן".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד): "הקשר הבין-דורי, למי שהיה לפנינו ולמי שיהיה אחרינו הוא מהותי במאבק לעתידנו כאן במדינת ישראל. אנו נעשה הכל על מנת להיות ראויים לאלו שחירפו נפשם, על ההקרבה הבלתי רגילה שלהם – עלינו מוטלת החובה להיות חזקים ונחושים עבורם ועבור דור העתיד. יהי זכרם ברוך של אלו אשר במותם ציוו לנו את החיים, ברוך".

ח״כ מיכל וולדיגר אמרה בטקס הזיכרון לנופלי בני ברק:״עם ישראל תמיד נאלץ להילחם על קיומו: ״שלא אחד בלבד עומד עלינו לכלתנו – והקב״ה מצילנו מידם״.אנו נעמוד שוב ושוב מול אויבנו הבאים לכלתנו, בעזרתו יתברך, וגם בעזרתינו, מתוך המסירות והגבורה של כולנו, מתוך היחד – ננצח. נופלי בני ברק הקדושים הם חלק מהרקמה הישראלית שמחוברת בדם, כל אחד מהם הוא אחד מאיתנו".

ח״כ אוהד טל אמר בטקס: "אנחנו כאן כדי להצדיע לכם. כדי לבקש את הזכות להיות ראויים לגבורה הגדולה של הבנות והבנים שלכם. רוח גבורתם של לוחמינו צריך להדהד בכל הנהגת המדינה".

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק ויוזם הטקס אמר: "עם ישראל לעולם לא ישכח את מי שמסר את נפשו עבורו. אנחנו נעמוד בבני ברק כולנו יחד אח לצד אח כדי להתפלל לעילוי נשמתם ולזכור את גבורתם של הקדושים, וגם להזכיר לעצמנו שבלעדיהם כולנו אולי לא היינו עומדים פה היום".

רס"ן במיל. אודי טנא יו"ר פורום משרתי המילואים בבני ברק ומיוזמי הטקס בשנים האחרונות אמר: "אני עומד כאן כיהודי, ישראלי, כקצין גאה בצה"ל כנכה צה"ל שנפצע בצוק איתן וכאדם מאמין בעם המופלא הזה. יש כאן היום את כל סוגי הכיפות- שחורות, שקופות וסרוגות. מבני ברק תבוא הישועה והאחדות לכל עם ישראל".

אל"ם (מיל.) הרב צחי פנטון: "השנה יום הזכרון בעיצומה של מלחמה. כל הארץ חזית. בצפון ובדרום רועמים התותחים, ובכל הארץ הטרור מנסה לפגוע. נזכור את כל הנופלים. את כוחות הבטחון והאזרחים שהסתערו מול האש, את הנשים, הגברים, הילדים והתינוקות שנטבחו, בקרב שלא נגמר, הקרב על עצמאותנו. האויב הכריז על מבול נגדנו. זה הזמן להכנס לתיבה יחד ולהלחם בכל אויבינו, כי רק באחדות ובאהבת ישראל ננצח".

חמדה חדי, יו"ר ועד עובדי אונברסיטת אריאל המאוגדים בהסתדרות הלאומית והייתה שותפה לקיום האירוע אמרה כי: "כל עם ישראל מאוחד סביב הנופלים. חללי צה"ל הקבורים בבני ברק מייצגים את התמהיל האנושי של חללי צה"ל, חרדים, דתיים לאומיים ובעלי כיפה שקופה. בבית העלמין מבני ברק תצא בשורת האחדות של כלל עם ישראל".

בניהו בן שבת רכז משימות מיוחדות בתנועת 'אם תרצו' אמר כי "ביום הזיכרון הזה, כאן בבני ברק, אנו מחדשים את ההתחייבות שלנו לזכור כל חלל מחללי צה"ל. דרך הזיכרון המשותף שלנו, אנו מבטיחים שהערכים שעליהם נלחמו ילוו אותנו בהמשך החיים. יהי זכר הנופלים ברוך".

הדר מילר, נציגת המשפחות השכולות ואחייניתו של לוחם השב"כ משה גולדפרב שנהרג בשנת 1979 וקבור בבני ברק אמרה: " לא זכיתי להכיר אותך דוד מושיקו אבל עיצבת את חיי. מאז שהלכת נוצר חור עצום בלב המשפחה. נפלת על הגנת המולדת שכה אהבת. אתה, בהיותך לוחם בשב"כ נקמת באויב הנאצי שהשמיד את משפחתנו ועמנו. אמשיך ללכת בדרכך כאדם הגאה ביהדותו עמו ומדינתו מתוך דאגה לכלל ישראל".

לירן ברוך יו"ר פורום נכי צה"ל למען בטחון ישראל: "יום הזכרון אינו יום קל לנכי צה"ל. יש ביננו אנשים שנפצעו בלחימה בה חברים שלהם ממש נהרגו לצדם ובנס זה חי וזה לא. מצאתי קצת נחמה בכך שהבאתי את קולם של אותם אחים
לכבד ולהצדיע לאותם גיבורים שנפלו על תקומת ארצנו".

סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל. עוזי דיין נשא דברים והקריא בהתרגשות את התפילה לשלום מדינת ישראל, אלון בריקמן איש מערכת הביטחון לשעבר ומנכ"ל עמותת אלון ואלה הקריא את התפילה להחזרת החטופים ובנות האולפנה המקומית צביה בני ברק סיפרו על חללי צה"ל הקדושים.

ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה בטקס האזכרה המרכזי לחללים החרדים הקדושים בבני ברק
צילום: טנא תקשורת
ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה בטקס האזכרה המרכזי לחללים החרדים הקדושים בבני ברק
צילום: טנא תקשורת
ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה בטקס האזכרה המרכזי לחללים החרדים הקדושים בבני ברק
צילום: טנא תקשורת
ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה בטקס האזכרה המרכזי לחללים החרדים הקדושים בבני ברק
צילום: טנא תקשורת
ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה בטקס האזכרה המרכזי לחללים החרדים הקדושים בבני ברק
צילום: טנא תקשורת
ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה בטקס האזכרה המרכזי לחללים החרדים הקדושים בבני ברק
צילום: טנא תקשורת

Back to top button